Köprü teknik özellikleriyle Türkiye'de inşaat sektöründe yenilikler içeren örnek projelerden biri. Tamamı yerli teknoloji ve işgücü kullanılarak yapıldı ve 380 metrelik orta açıklığıyla dünyada dördüncü sırada. Dünyada bu özellikte olan üç köprüden ikisi Rusya'da, biri Tayvan'da.
4 YÖNDE BULUŞMA NOKTASI
Türk mühendis ve işçilerince, tamamen yerli ve milli kaynaklar kullanılarak hayata geçirilen, proje doğu-batı, güneykuzey aksında önemli bir noktada bulunuyor. Projede 1 eş düzey kavşak, 1 köprülü kavşak ve petrol boru hattı deplasesi de var.
ESKİDEN KAZADAN GEÇİLMİYORDU ŞİMDİ YAŞAM YOLU OLDU
Yavuz Cengiz: Eskiden kazalardan geçilmiyordu. Şimdi Yollarımız otoban gibi yaşam yolu oldu. Köprü ile birlikte kamu ve özel yatırımlar arttı.
Kale Belediye Başkanı Murat Koça: Yılda yaklaşık 15-20 ölümlü kazanın yaşandığı ilçemizde şimdi kazalar yaşanmayacak.
Cemal Deliktaş: Eskiden ölüm yolu diyorlardı. Şimdi bütün keskin virajlar düzeltildi. Daha ne isteyebiliriz. Ölüm yolu hayat yolu oldu. Cumhurbaşkanımıza teşekkür ederiz. Verilere göre, 2020'de Malatya Kale yolu üzerinde, 311 trafik kazası yaşandı.