Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, katıldığı Azerbaycan milli gününde konuyla ilgili, "Her gün farklı mecralarda milletimize anlattığımız bir gerçek var; İpek Yolu'ndan Azerbaycan'ı silen bir mantaliteye birinci turda milletimiz geçit vermedi. Boraltan Köprü'sünde acılara sebep olan zihniyetin devamına milletimiz 'dur' dedi" ifadelerini kullandı.
İHRACATA KATKI SUNACAK
Proje tamamlandığında faaliyete geçtiği 2017 yılından sonra 2 yıl içinde 275 bin ton yükün taşındığı Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının kullanımında rekor artış olacak.
HAT ERZİNCAN, ERZURUM, KARS'A KADAR UZAYACAK
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'yi ulaşımda merkez haline getirecek projeyi geçtiğimiz ay hızlı tren hattı tamamlanan Sivas'ta şöyle anlattı: "Yerköy istasyonundan Kayseri'ye de bir bağlantı hattı kuracağız. Ayrıca bu hattı Erzincan'a, Erzurum'a, Kars'a kadar uzatacağız. İnşallah oradan da Bakü-Tiflis hattına bağlayacağız.
Türkiye'nin dış ticaretine önemli katkı sunan Demir İpek Yolu'nun yeni hatlarla geliştirilmesiyle Türkiye'den yurt dışına gönderilen inşaat malzemesi, demir cevheri, soda külü, gıda maddesi, temizlik ürünleri, tarım ürünleri, yaş sebze ve meyve miktarı artacak.
Demir İpek Yolu" olarak ifade edilen bu hatla, bölgeye, dünya çapında öneme sahip stratejik bir soluk borusu açacağız. Yani Londra'dan çıkan birisi, ülkemiz üzerinden Pekin'e kadar gidebilecek. Elbette tüm bunları, CHP Genel Başkanı gibi can Azerbaycan'ı devre dışı bırakarak değil, Azerbaycanlı kardeşlerimizle omuz omuza yapacağız. Azerbaycanlı kardeşlerimizle ulaşım altyapımızı da geliştireceğiz"
BAĞLANTI KORİDORLARI OLUŞTURULACAK
Öte yandan Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması amacıyla, Karadeniz civarındaki ülkeler ile Ortadoğu ülkeleri arasında bağlantı güzergâhları oluşturacak, bu güzergâhlar ulaştırma koridoru kapsamında belirlenecek.
Türkiye Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında alternatif hatlar geliştirecek ve yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişleri teşvik edilecek. Uygun koridorlarda uluslararası ve yurtiçi Ro-La yatırımlarını artırılarak teşvikler uygulanacak
DOĞU -BATI ARASINDA "LOJİSTİK" MARKASI
Son 20 yılda Doğu ile Batı arasında ulaştırma alanında bağlantının geliştirilmesi çerçevesinde, 2013'te Marmaray, 2016'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüp Geçidi, 2017'de Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, 2018'de İstanbul Havalimanı, 2022'de 1915 Çanakkale Köprüsü projeleri hayata geçirildi.
RO-RO VE RO-LA NEDİR?
Ro-La: Karayolu taşımacılığı ile başlayan yüklerin daha sonra vagonlara bindirilerek uzun mesafeleri daha uygun maliyetle demiryolu ile taşınmaları ardından tekrar karayolu yola devam etmeleri ile biten kombine taşımacılık yöntemi. Ro-Ro: Tekerlekli taşıtların gemi aracılığıyla bir yerden bir yere taşınması.