Düşündüğünün aksine kendisini ‘özel’ kılan da bu özgüveni aslında. Ankara Üniversitesi’nde Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni ikinci sınıftayken terk edip tek kelime İngilizce bilmemesine rağmen Amerika’ya gidip dolar milyarderliğine terfi eden Ulukaya’nın hikayesini ilginç kılan da… On yıllardır dillerden düşmeyen ‘Amerikan Rüyası’ karşınızda duruyor…
Ulukaya’ya bu yıl “en genç Türk milyarder” unvanını kazandıran hikâyesi, 2005’te Kraft Food’un boşalttığı 120 yıllık fabrikayı satın alarak işe başlıyor. İki yıl süren küçük çaplı fason üretimin ardından 2007’de kendi markasıyla New York’un merkezindeki marketlere mal vermeye başlamasıyla sadece kendi dünyasını değil Amerikan yoğurt pazarını da değiştirecek olan ‘Chobani’ fenomeni başlıyor. Chobani, bugün 1 milyar doları aşan cirosuyla ABD’nin en büyük Yunan yoğurdu markası.
Şikago merkezli araştırma şirketi SymphonyIRI’e göre beş yıl önce, Ulukaya’nın Chobani markasını yarattığı 2007’de, Yunan yoğurdu segmentinin büyüklüğü sadece 35 milyon dolardı. Chobani’nin yüzde 48 paya sahip olduğu sektörün büyüklüğü 2012’de ise 2,1 milyar dolara geldi. Segment, beş yılda yüzde 5 bin 900 gibi devasa bir oranla büyüdü.