Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

'nın Selamlık Salonu'nda restorasyon çalışması yapılan "Sürre Alayı" tablosu altın varak çerçevesi bakımından sarayın en büyük tablo çerçevesi olma özelliğine sahip. Restorasyon çalışması süren tablonun 3 aylık bir çalışmanın ardından ziyarete açılacağı öğrenildi.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

'nın Selamlık Salonu'nda restorasyon çalışması yapılan "Sürre Alayı" tablosu altın varak çerçevesi bakımından sarayın en büyük tablo çerçevesi olma özelliğine sahip. Restorasyon çalışması süren tablonun 3 aylık bir çalışmanın ardından ziyarete açılacağı öğrenildi.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

'nın Selamlık Salonundaki yazı dairesinde geçtiğimiz ay restorasyon çalışmalarına başlanan "Süreyye Alayı" tablosu 1873 yılında Mısır Hidivi İsmail Paşa'nın siparişiyle İtalyan ressam Stefano Ussi tarafından resmedilmiştir.

Dolmabahçe Sarayı'nın Selamlık Salonu'nda restorasyon çalışması

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

"Sürre Alayı" 25 metre kare boyutuyla 'nın en büyük ikinci tablosu olma özelliğine sahip bu tablo aynı zamanda altın varak çerçevesi bakımından da sarayın en büyük tablosu.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

Tablonun ihtişamlı çerçevesinin bordür kısmında 'Kufi' hat ile yazılmış Al-i İmran Suresinin 126. ayeti yer alıyor. Ayette, "Düşmanları bozguna uğratmak için gereken yardım ancak güçlü ve hâkim olan Allah katındandır" deniliyor.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

Kurban Bayramı öncesinde gerçekleştirilen hac yolculuğundaki atmosferi detayları ile resmedilen tablo İsmail Paşa tarafından Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz'e hediye edildiği düşünülüyor.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

SARAYDAKİ EN BÜYÜK ALTIN VARAKLI ÇERÇEVE

Restorasyon çalışmaları hakkında bilgi veren Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı Altın Varak Atolyesi Koordinasyon Sorumlusu Arzu Kural, "Şuan 14 no'lu yazı dairesi 'Sürre Alayı' tablosunun önündeyiz.

Dolmabahçe Sarayı'ndaki en büyük altın varak çerçeveli tablo restorasyonda

Mısır Hidivi İsmail Paşa tarafından 1873 tarihinde yaptırılmıştır. Çerçevenin özelliklerinden birisi kurumumuz envanterine kayıtlı en büyük altın varaklı çerçeve özelliğini taşımaktadır. 6 metre 38 santim genişliğinde 4 metre 5 cm yüksekliğindedir.

BİZE ULAŞIN