Altı ileri manuel şanzımanla bağlantılı motor, otomobillerin 0-100 km/s hızlanmasını 4.4 saniyede tamamlamasını sağlıyor. 718 Spyder maksimum 301 km/s hıza ulaşırken, 718 GT4 304 km/s hıza kadar çıkabiliyor. Ayrıca yeni Cayman GT4, Nürburgring'i selefinden 10 saniye daha kısa sürede turluyor.
Performans odaklı olmasına rağmen motorda, yakıt tüketimini azaltmak için "iki silindirden birinde enjeksiyon işlemini geçici olarak durduran" adaptif bir silindir kontrol sistemi yer alıyor. Ünite aynı zamanda değişken bir hava girişine ve bir Porsche modelinde ilk kez kullanılan basınçlı enjektörlere ev sahipliği yapıyor.
Yeni motor dışında otomobiller oldukça mütevazı bir makyajla geliyor. İlhamını GT4 Clubsport'tan aldığı anlaşılan 718 Cayman GT4, sabit bir arka kanat ve fonksiyonel bir difüzör barındırıyor. Bu modifikasyonlar sayesinde otomobil, sürüklenme katsayısını artırmadan standart modele göre yüzde 50 daha fazla yere basma gücü üretiyor. Otomobil ayrıca bir ön splitter ve dikey hava perdeleri barındırıyor.
718 Spyder ise üçüncü stop lambasına ev sahipliği yapan çift kabarcık tasarımıyla gelen benzersiz arka bölüm sunuyor. Modelde ayrıca, 120 km/s hız sonrasında otomatik olarak açılan bir arka spoyler yer alıyor. Fonksiyonel bir difüzör de barındıran Spyder, arka aksta aerodinamik bastırma gücü üreten ilk Boxster modeli olarak nitelendiriliyor.
Aynı mimariyi paylaşan otomobiller, Porsche Aktif Süspansiyon Yönetim sistemi ve 30 milimetrelik düşürülmüş zemin mesafesi ile geliyor. Porsche Denge Yönetimi sistemi ve Porsche Tork Dağıtma sistemi de araçta sunulan diğer özellikler arasında yer alıyor.
Spyder modelinin başlangıç fiyatı A.B.D.'de 96,300 dolar olarak açıklanırken, GT4 99,200 dolardan başlayan fiyatlarla sunuluyor. (Motor 1 TR)