Geleceğin otomobili karşınızda. 2018 yılı için biraz kafa karıştırıcı bir tasarıma sahip olsa da DS X E-Tense konsepti günümüz dört tekerlek ve şasi gibi temel özelliklerin birçoğuna sahip.
Ancak bu konsept, günümüz otomobil tasarımının ortak bir kuralını göz ardı ediyor. Simetrik değil, aracın iki tarafı da birbirine benzemiyor. Ancak bu asimetri şimdilik görenleri rahatsız etse de, agresif çizgileri ve çerçeveyi kaplayan LED ışıkları ile benzersiz ve ferahlatıcı görünüyor.
Ön tekerleklerin içinde konumlandırılan iki adet elektrik motoru sayesinde tamamen elektrikli olan DS X E-TENSE benzersiz bir sürüş deneyimi vaat ediyor. Yol kullanımında 400 kW (500 HP) güç üreten sistem, DS'in Formula E programının arkasındaki teknik ekip olan DS Performance tarafından geliştirilen süspansiyon ayarlarının da devreye girdiği 'pist' modunda 1.000 kW (1.360 HP) güç üretiyor. Karbon fiber şasi yenilikçi bir yay ve torsiyon çubuklu süspansiyon sistemi üzerinde otururken, çekiş, güç aktarımı veya fren gibi yol tutuş dinamikleri, performansı yol şartlarına uyarlamak üzere tasarlanan gelişmiş bir aktif sistem tarafından kontrol ediliyor.
2035 yılı için rüyalarındaki otomobili hayal eden DS Automobiles, sahibinin o anki ihtiyacına uygun sürüş modunu seçme imkanı tanıyan ve iki farklı otomobili tek bir gövdede sunan asimetrik tasarımlı üç kişilik bir konsept oluşturdu.