Karlı veya kaygan zeminlerde otomobil kullanmak kuru asfalttaki kadar kolay olmasa da birkaç küçük hareketle tehlikeyi arka plana atıp güvenli sürüşün kapılarını açabiliriz.
Karlı havalarda güvenli araç kullanmanın ilk şartı; kulaktan dolma bilgilere sahip birkaç kişinin söylediği şeyleri silip atmaktan geçiyor
Bu bilgiler arasında yer alanlardan biri lastik havalarının indirilmesiyle aracın buz üzerinde daha fazla yol tutacağı düşüncesi. Tamamen yanlış olan bu düşüncede düşük hava basıncıyla sürekli dönen lastiklerin tabanı yerle tam temas etmez, aracın yol tutuşu azalır, fren mesafesi uzar, direksiyonu sertleşir. Yani araç kaymaya daha uygun bir hale gelir ve sürüş tehlikeye girer
Bir diğer tehlike de aracın çekiş tekerleğine uygulanan kuvvetle lastiğin yuvarlanma direnci azalır ve araç buz üzerinde kısmen de olsa yoluna devam eder. Araçtaki yükün dengesiz dağıtılmış olması ve tekerleğin yüksek devirde dönmesi karşısında oluşan titreşimler araç mekaniğine zarar verirken fazladan yakılan yakıt da cabasıdır.