Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

Sağlıklı olmanın yollarının en başında doğru beslenmek geliyor. Bunun için de hangi gıdanın vücudunuzun hangi organı üzerinde etkileri olduğunu öğrenmeniz şart. Örneğin hayatın devamlılığı için vazgeçilmez organların başında gelen sağlığı için neler yemeniz gerektiğini biliyor musunuz? İşte cevabı...

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

ZEYTİNYAĞI

LDL'yi düşürmeye yardımcı olan bir diğer güçlü antioksidan deposu da zeytinyağıdır. Üstelik zeytinyağı kötü kolesterolünüzü düşürürken iyi kolesterol HDL'nizin seviyesini etkilemez.

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

BROKOLİ

B vitamini ve folik asit yüklü brokolinin stres, kaygı, panik ve hatta depresyona iyi geldiği keşfedilmiş. Birkaç dakika buharda pişirdiğiniz brokolilerinizi zeytinyağı, limon ve pul biberden oluşan sosunuzla lezzetlendirip muhteşem bir yemek hazırlayabilirsiniz.

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

BADEM

B2 ve E vitamini ile magnezyum ve çinko deposu olan badem kalbiniz için en yararlı besinlerin başında geliyor. Günde bir avuç badem yemek aynı zamanda serotonin salgılamanızı sağlayarak ruh halinize de iyi geliyor.

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

ÇİKOLATA

İçindeki kakao miktarı en az yüzde 75 (hatta mümkünse yüzde 85) olan bitter çikolata sadece stresle mücadele etmez aynı zamanda kalbiniz için de çok faydalıdır. ABD'de yapılan bir araştırma günde 170 gram çikolata yemenin kötü kolesterolü düşürdüğünü ortaya koymuş. Kakaoda bulunan fenol maddesi de antiseptik ve antienflamatuar özelliğiyle hastalığı riskinizi düşürüyor ve damarlarınızda tıkanıklığa neden olan maddelerin tutulmasını önlüyor.

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

VİŞNE

Michigan Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, vişne tozu yedirilen farelerin, çok yağlı yiyeceklerle beslenmelerine karşın, kolesterol ve trigliserit seviyelerinin düşük olduğunu, enflamasyonla ilişkili hücrelerinin daha az olduğunu buldu. Aynı zamanda farelerin bel bölgelerindeki yağlanma da daha azdı ki bu da hastalığıyla ilişkilendirilen bir faktör.

Kalbinizi seviyorsanız bol bol tüketmeniz gereken 43 gıda!

FASULYE

Fasulye türleri diğer bütün bitkilerden daha fazla protein içerir. Aynı zamanda dostu ve stres düşmanı B vitamini, demir ve kalsiyum kaynaklarıdır. Üstelik yapılarındaki lif de bağırsaklarınızın düzgün çalışmasına ve boşalmasına yardımcı olur.

BİZE ULAŞIN