Türkiye'nin en iyi haber sitesi

- mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta mı var?

'in 4. haftasında deplasmanına konuk oldu. Sarı-Laciverliler 1-0 öne geçtiği mücadeleyi 3-1 kaybetti. Bu sonuçla Alanyaspor ligde 4'te 4 yaparak liderliğini devam ettirdi. Ancak maçın içinde yaşanan bir pozisyon akılları karıştı. Kaleci Altay kale vuruşunu ceza sahası içerisinde Jailson ile kullanarak yaptı. Top cezasını terk etmeden Jailson topu Alanyaspor'lu oyuncuya kaptırdı ve meişin yuvarlak ağlarla buluştu. Fenerbahçeli taraftarlar da maçın bitimiyle beraber pozisyonda olduğunu iddia etti. Peki kural ne diyor? Pozisyonda hata var mı? İşte detaylar...

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

POZİSYON NASIL GELİŞTİ?

Pozisyonda oyunu erken başlatmak isteyen Altay, yanındaki Jailson'u gördü, o anda ceza alanı dışında olan Bakasetas Jailson'a baskı yaptı. Uzun çıkmak isteyen Jailson'un vuruşunda Bakasetas'a çarpan top ceza alanını terk etmeyen Cisse'nin önünde kaldı. Cisse de topu ağlara gönderdi.

beIN SPORTS yorumcusu Güntekin Onay yeni kurala göre Altay'ın oyunu çabuk başlatmak istemesi sebebiyle hata olmadığını söyledi.

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

Peki yeni kurala göre ne olması gerekiyor?

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

Kale vuruşlarında artık oyuncular topun oyuna girmesi için ceza sahası dışına çıkması gerekmiyor. Ancak hücum oyuncularının top oyuna girene kadar ceza sahası dışında olması gerekiyor.

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

BeinSports Spikeri Güntekin Onay: "Kuralda 'Kaleci çabuk kullanırsa forvet oyuncusu ceza sahasını terk etmemiş olabilir' diyor. Avantajını kaybeden için kural işlemez diyor"

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

TRT Spor Spikeri Ersin Düzen: "Kurallara göre aut atışında eğer rakip oyuncu (Cisse) ceza alanını terk edecek zamanı bulamazsa ve burada kale vuruşuna müdahale etmezse kural hatasına girmiyor."

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

Eski Hakem Deniz Çoban: "'un ikinci golünde ' var' diyenlere katılamam."

Fenerbahçe-Alanyaspor mücadelesine damga vuran pozisyon! Maçta kural hatası mı var?

İlk golde de mi kural hatası var?

'un ilk golünde de iddiası bulunuyor. Akdeniz ekibinin taç atışını yanlış yerden kullanmasına rağmen hakem Halis Özkahya'nın taçı yeniden Alanya lehine kullandırması futbol kurallarına uymuyor. Kurala göre taçın el değiştirmesi gerekiyor.

BİZE ULAŞIN