'Tuvalet kağıdı kontrolü sembolize ediyor'
Queensland Teknoloji Üniversitesi'nde görevli Halk Sağlığı Uzmanı Niki Edwars ise bu durumu şöyle açıkladı: "Tuvalet kağıdı kontrolü sembolize eder. Yani bunu 'toparlamak' ve 'temizlemek' için kullanıyoruz.
İnsanlar corona virüsü duyduğunda kontrolünü kaybetmekten korktular. Psikolojik olarak tuvalet kağıdı satın almak, hijyen ve temizlik üzerinde kontrol sahibi olmanın bir yolu gibi geliyor."
'Güvende ve konforlu hissetmenin bir yolu'
Melbourne Üniversitesi'nde afet riskleri konusunda çalışmalar yapan Brian Cook da "Bana kalırsa bu, insanların strese nasıl tepki verdiğiyle alakalı. İnsanlar böyle bir durumda kendilerini hem güvende hem de konforlu hissetmek istiyorlar. Tuvalet kağıdı satın almak da bunun en ucuz yollarından biri.
Aynı zamanda şu da var: Tuvalet kağıdı çok fazla yer kaplayan bir ürün olduğu için herkesin evinde çok fazla miktarda bulunmaz. Tuvalet kağıdının birçok insanın grip ve benzeri hastalıklarda en ihtiyaç duyduğu şeylerin başında geldiğini de düşünürsek yaşananlar normal bile karşılanabilir" ifadelerini kullandı.
'Hızla tükendiği için ilgi arttı'
Tuvalet kağıdını "Bozulma riski yok ve sonuna kadar kullanması garanti olan bir ürün" olarak tanımlayan Ekonomist David Savage sözlerini şöyle sürdürdü: "Çoğu insanın hızla tükendiği için tuvalet kağıdına daha fazla ilgi gösterdiğini düşünüyorum. Ayrıca 1-2 hafta izole kalmanız gerekirse ihtiyaç duymanız da kaçınılmaz."