Yavuz Sultan Selim Köprüsü, bayram sonrasında başlayacak olan ana halat çekim işlemleri için ışıklandırıldı. İstanbul Boğazı'nda Sarıyer-Beykoz arasında IC İçtaş-Astaldi JV ortaklığı tarafından yapişlet devret modeliyle yapımı süren İstanbul'un üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kedi yollarının tamamlanmasıyla birlikte Asya ve Avrupa kıtaları bir kez daha birbirine bağlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu adıyla yürütülen, 700'ü mühendis toplam 6 bin 500 personelle 24 saat esasına göre çalıştığı projede, önemli aşama kaydedildi. 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsünün yanı sıra proje kapsamında 22 metrelik çapıyla Avrupa'nın en geniş delme tünelinin de inşa edildiği köprüde kedi yolları (catwalk) tamamlandı. KÖPRÜNÜN TEKNİK ÖZELLİKLERİ Yavuz Sultan Selim Köprüsü ya da Üçüncü Boğaz Köprüsü, İstanbul Boğazı'nın Karadeniz'e bakan kuzey tarafında yapımına başlanan üçüncü köprüdür. Köprü güzergahı, Avrupa Yakasında Sarıyer'in Garipçe köyü ile Anadolu Yakasında Beykoz'un Poyrazköy semtinde yer almaktadır. Yapımı tamamlandığında, 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, 320 metreyi aşan kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü ve 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü olacaktır. Temeli 29 Mayıs 2013'te atıldı. İhalede Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Odayeri-Paşaköy'ün yap-işlet-devret modeli ile ve Kuzey Marmara Otoyolu (kalan kısımlar)'nun da özkaynakla inşaa edilmesi şeklinde planlanmıştır.