Çalışma yazarı ve Cornell Üniversitesi Beslenme Bilimleri Bölümü Direktörü Dr. Patricia A. Cassano şunları söylüyor: "Kanser ve kardiyovasküler hastalıklarda beslenmenin rolü hakkında çok şey biliyoruz, ancak kronik akciğer hastalığında diyetin rolü biraz az çalışılmış bir alan."
Şöyle ekliyor: "Bu çalışma, sağlıklı beslenmenin bir parçası olan omega-3 yağ asitlerinin akciğer sağlığı için de önemli olabileceğine dair artan kanıtlara katkıda bulunuyor."
Ulusal Sağlık Enstitüleri (NIH) tarafından desteklenen ve Haziran 2023'te yayınlanan son araştırmalar, omega-3'ler ile kronik akciğer hastalıkları risklerinin azalması arasında ilgi çekici bir bağlantı olduğunu ortaya koyuyor.
Bu, bu güçlü besinleri beslenmenize dahil ettiğinizde önceden düşündüğünüzden çok daha fazlasını elde edebileceğinizi gösteriyor.
Omega-3'ler ve bunların akciğer sağlığı üzerindeki etkileri üzerine yapılan araştırma iki kapsamlı aşamaya ayrıldı.
Aynı zamanda yoğurt, chia pudingi (omega miktarını iki katına çıkarabilirsiniz), veya salatalar için mükemmel bir malzemedir veya hafifçe kavurduktan sonra atıştırmalık olarak tüketilebilir.