KORONAVİRÜS AŞISI ÖNCELİK SIRASI SORGULAMASI NASIL YAPILIR?
Vatandaşlar yaş, meslek, kronik hastalıklar gibi önceliklerine göre aşılama için sıraya alındı. Geçtiğimiz hafta bu sıra 55 yaş üstüne geldi. Diğer sebeplerle aşı sırası gelip gelmediğini merak eden vatandaşlar sorgulama için T.C. Kimlik Numarasının son 4 hanesini 2023'e mesaj atabilir. Ayrıca e-Nabız üzerinden de bu sorunun cevabına ulaşılabilir.
55 YAŞ ÜSTÜ COVİD 19 AŞI RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Öncelikli grupta olanlar ve 55 yaş üstü Covid-19 aşı randevusu alma ekranı görüntülemeye çalışanlar, Aşı randevusu nasıl alınır, nasıl değiştirilir sorularına yanıt arıyor. Vatandaşlar, MHRS, e-Nabız, telefonla aşı randevusu alma yöntemlerinden birini kullanarak randevu işlemlerini gerçekleştirebiliyor. "enabiz.gov.tr" üzerinden e-Devlet şifresiyle giriş yapıldıktan sonra MHRS aşı randevusu alma ekranı üzerinden istenilen sağlık kuruluşundan tarih ve saat belirtilerek randevu alınabiliyor. Randevu bilgisi SMS ile kişinin telefonuna gönderiliyor.
MESAİ SAATLERİ DIŞINDA VE HAFTA SONU AŞI RANDEVUSU ALINABİLİR Mİ?
Sağlık Bakanlığı'nın Twitter hesabından aşı randevularıyla ilgili açıklama yapıldı. Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Covid-19 aşısını mesai saatleri dışında ve hafta sonu da tüm hastanelerden randevu alarak yaptırabilirsiniz. Aşı sıranızı kontrol etmek ve randevu almak için http://enabiz.gov.tr ile http://mhrs.gov.tr adreslerini ziyaret edebilir veya uygulamalarını kullanabilirsiniz." denildi.
AŞI SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
Aşı seçimi kişilerin tercihine bağlı olmakla birlikte randevu alınan hastanede hangi aşının stoklandığının da bilinmesi gerekiyor. Her iki aşının da bulunduğu hastaneler için randevu ekranında Sinovac ve Biontech aşıları vatandaşın tercihine sunuluyor. Aşılardan yalnızca birinin olduğu sağlık kuruluşlarında ise uyarı ekranında bu durum vatandaşa bildiriliyor.
RND4010 HATASI NEDİR, NASIL ÇÖZÜLÜR?
Zaman zaman ikinci doz aşı randevusu sırasında sistem RND4010 adı verilen bir hata ile işlemi engelliyor. Bu durumla karşılaşan vatandaşlar, aşı merkezi değişikliği yaparak soruna çözüm buluyor. Örneğin ilk dozu x hastanesinde olan bir vatandaş ikinci doz için y hastanesini seçtiğinde sorun çözülüyor. Şayet bu hata devam ederse ALO 184 üzerinde telefonla Covid-19 aşı randevusu alma yöntemi uygulanabilir.