Ali Rıza Demircan Hoca, İslam’da cinsel hayatla ilgili soruları cevapladı. Hangi birliktelikler ve davranışların helal, hangilerinin haram olduğunu anlattı.
İşte İslam Dini’nde cinsel hayatı anlatan soru ve cevapları...
KAYNAK: Takvim
* Âdet halinde sevişmek, ilişkiye girmek haram mıdır?
CEVAP: Yüce Rabbimiz sınırsız bilgi ve rahmet sahibidir. O, kulluk denemesine uğrattığı insanlara yalnızca bedeni, rûhi, ahlâki veya sosyal yönden zarar verebilecek sözleri, davranışları ve işleri yasaklamıştır. Âdet halinde ilişki de zarar verebileceği için Eza olarak nitelenerek yasaklanmıştır. Bakara sûresinin 222 âyetinde şöyle buyurulmuştur: “Ey Peygamber! Sana kadınların ay halini de sorarlar.
De ki; O bir ezadır. Bu sebeple ay halindeki kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşıp ilişkiye girmeyin. İyice temizlenip boy aptesti aldıkları zaman Allah’ın emrettiği üreme organından onlarla cinsel ilişkiye girebilirsiniz. Allah çok çok tövbe edenleri sever. İyice temizlenenleri / adet halinde ve ters yol ilişkisinden kaçınarak temizliğe özen gösterenleri de sever.” Açıkça anlaşılacağı üzere adet halinde cinsel ilişki haram kılınmışsa da ilişkiye varmayan sevişme helâldir. Sevgili Peygamberimizin izlememiz gereken öğretisi ve uygulaması olarak âdet hali sırasında kadınlar temizliğe önem verip kokulardan arınmalı, kocalar da ilgisiz kalmamalı ama asla ilişkiye girmemelidir.
* Cinsel öğretim niçin önemlidir?
CEVAP: Müslüman olmak bedenimiz, ruhumuz, mallarımız ve toplumsal hayatımız üzerinde Yüce Allah’ımızın hakimiyetini kabul etmektir. O’nun hakimiyetini kabul etmek ekonomik ve siyasi hayatımız gibi cinsel hayatımızı da onun emirlerine ve yasaklarına göre düzenlemeyi gerektirir. Bu sebeple cinsel hayatla ilgili ilahi emirleri ve yasakları öğrenmek farz görevimizdir. Ayrıca bu ilahi emirlere ve yasaklara göre yaşamak da bizler için ibadettir. Çünkü ibadet Rabbimizin ve Peygamberimiz’in buyruklarına itaat etmektir.
* Evlilik İslami görev midir?
CEVAP: Evlilik insan doğasının gereği, dinimizin de emridir. İslâm dininin emirleri ve yasakları aile çevresiyle ilgilidir. Ana–baba ve çocuklarla ilgili görevler, miras hukuku ve zina yasağı hep evlilikle alakadır. Cinsel gücü olup da nafaka sağlayabilecek kişi, eşe zulüm edebileceği endişesini taşımıyorsa evlilik farz bir görevdir. Nedensiz bekârlık İslâmî yol ve yöntem değildir. Ancak özellikle kadınlar için taliplisi olmadığında hiç şüphesiz bekâr kalış sorumluluk doğurmaz. Ne var ki kadınların bizzat kendilerinin veya ailelerinin evlenme teklif etmeleri de İslâmî adaba uygundur. Bazı İslâm bilginlerinin evliliğin zinaya düşme korkusu halinde farz olacağı şeklindeki yaklaşımları gereksizdir. Çünkü zinaya düşme tehlikesi her zaman vardır. Kur’ân diliyle “...zayıf yaratılan...” bir varlık olan insanın Yûsuf sûresinin 24 ve 33 âyetlerinde işaret edildiği gibi her zaman zinaya düşebilir. Baş koruyucu ise evliliktir.
* Eşler arasında ilişki ne zaman yasaktır?
CEVAP: Eşler arasında ilişkinin yasak olduğu günler, geceler yoktur. Cuma, Kandil ve bayram gecelerinde de ilişkiye girilebilir. Ancak Kadir gecesi olduğuna yürekten inandığımız gecede ilişki yasak olmamakla beraber Peygamberimiz’in duâya yönlendirici uyarıları çizgisinde ertelenmesi öğütlenebilir.
* Uzun süreli ayrılık, nikah yenilemeyi gerektirir mi?
CEVAP: Ayrılık sebebiyle uzunca bir süre ilişkiye girilmemesi nikahın yenilenmesini gerektirmez. Bir diğer anlatımla boşanma olmaksızın eşlerin birbirilerini kasıtla ihmal etmesi haram olmakla-günahkâr kılmakla birlikte nikahı düşürmez.
* Masturbasyon haram mıdır?
CEVAP: Erkek veya kadın için mastürbasyonu yasaklayan doğrudan bir âyet ve sahih bir hadis yoktur. Eşlerden birinin mastürbasyon yapması; cinsel görevini aksatması durumunda- eşe zulüm olacağı için haramdır. İhtiyaç yokken mastürbasyon yapılması ise hayat maddesinin israfıdır. İsraf’ ise haramdır. Ancak arzular şiddetlenir de zinaya düşme tehlikesi belirirse mastürbasyon caiz olduğu gibi vacib/yapılması gerekli bir görev olur.
* Cinsel haz amaçlı bakışlar caiz midir?
CEVAP: Değişik mekânlarda karşılaşan erkeklerle kadınların birbirlerinden etkilenmeleri tabiidir. Ancak etkilenmeleri cinsel arzulu iradeli bakışmalara dönüşmemelidir. Söz ve anlam olarak Allah’ın Kitabı ve İslâm Dini’nin temel kaynağı olan Kur’ân’ın Nur suresinin 30. ve 31. âyetlerinde mümin kadınlar ve erkeklerin gözlerini cinsel arzulu bakışlardan korumaları emredildiği için cinsel haz amaçlı bakışlar cinsel taciz olarak yasaklanmıştır. Ancak beğeni ile sonuçlansa da cinsel arzuyla tekrarlanmayan ani bakmalar ve bakışmalar da sakınca yoktur. Çünkü Peygamberimiz, ardından iradeli cinsel bakışların gelmediği ani bakışların helâl olduğunu açıklamıştır.
* Oral ilişki haram mıdır?
CEVAP: Cinsellikle ilgili olarak sorulan soruların büyük bir bölümünü oluşturan, klasik kaynaklarda yer almayan ve cevabı yanlış anlamalara da sebep olabilecek olan bu soruyu İslâm’a Göre Cinsel Hayat isimli kitabımızdan yapacağımız alıntı ile cevaplandıracağız: Kur’ân-ı Kerim’de ve Hz.Peygamber’in Sünnet’inde haramlığı açıklanmamış bütün sözler, davranışlar ve işler helâldir; yapılabilir. Haram olanları helâlleştirmek gibi helâl olanları haramlaştırmak da ilahlaşmak/ilahlaştırmak anlamına gelir. En büyük günahlardandır. Konuya bu duyarlılıkla eğileceğiz. Eşlerin birbirlerinin cinsel organlarını öpme-emme anlamına oral ilişki, İslâm öncesi Cahiliyet döneminde sevişme tekniği olarak bilinmekle beraber, Kur’ân ve Sünnet’te oral ilişki ile ilgili açık bir hüküm yoktur. Ancak genel kurallar vardır. Oral ilişkiyi iki kısım halinde incelemek gerekir.
a) Cinsel ilişkinin başlangıcında, şehvetlenmeden ötürü gelebilecek akıntı ve mezi dil ve dudaklara bulaştırılmadan yapılacak ve rûhî bunalım doğurmayacak oral ilişki ruhsat olarak onaylanabilir. Ancak tabii bir duygu ile veya rûhî ve kültürel gelişim sebebiyle oral ilişkiye ilgi duymayan, hatta ona karşı olumsuz tavır alan eşi buna zorlamak, ruhsal bunalıma ve cinsel mutsuzluğa sebep olacağı cihetle zulüm olur. Sadizm gibi bu tür zulüm de şüphesiz haramdır. Harama yöneltici değinilen davranışlardan kaçınılsa da, tabiî bir sevişme tarzı olmadığı için, oral ilişkinin bir süre sonra nefretimsi duygulara sebep olabileceği ve dolaylı olarak cinsel mutluluğu olumsuz yönde etkileyebileceği gerçeğini de hatırlatarak, oral ilişkinin onay verilebilecek bu kısmından da kaçınılmasını öğütleriz. Nitekim kaçınılmasını tavsiye buyuran İslâm bilginleri de vardır.
b) Ağzı cinsel organa dönüştüren ve ağza boşalmayı içine alan oral ilişki ise -Allah bilir- haramdır.
Kur’ân ve Sünnet arka organdan (anüs) ilişkiyi haram kılar. Bu tür ilişkilerin helâl görülerek yapılmasını azaba uğrama sebebi olarak bildirirken, ağzı cinsel organa dönüştürerek yapılacak oral ilişkiyi daha bir haram kılacağı açıktır. Kaldı ki bu anlamda oral ilişki, yozlaştırılmamış insan doğasının çirkin bulacağı, iğrenç göreceği bir işlemdir; Kur’ân ifadesiyle Fahşâ ve Habîse’dir. Cinsel içerikli çirkinlik olan fahşâ ve pislik olan habîse ise Kur’ân’la haram kılınmıştır. Doğruları en iyi bilen Allah’tır ve bize düşen kulluk görevi, haram olma şüphesi taşıyan işlerden bile kaçınmaktır.
* Müslüman bir bayan, kadın kuaförüne üreme, koltukaltı ve bacak bölgesi kıllarına yönelik işlem yaptırabilir mi?
CEVAP: Müslüman kadınlar, uyluk dahil üreme bölgesi ve yakın çevresi anlamına gelen Ferc’lerini Rabbimizin Kur’ânî emri gereği korumak; kızları ve kardeşleri dahil hiç kimseye açmamakla yükümlüdürler. (Nur 31) Bu sebeple bu bölgelerini açarak bir işlem yaptıramazlar. Ancak, kırk gün aşılmaksızın yapılması gereken temizliklerini, hastalık ve yaşlılık gibi her hangi bir sebeple bizzat yapamıyorlarsa, kadın kuaförü yanı sıra bir başka kadına da yaptırabilirler. Koltuk altı ve bacak bölgesi işlemlerinde ise dini bir sakınca yoktur. Erkekler de Ferc’lerini korumakla yükümlü olduklarından yukarıda kadınlara ilişkin olarak açıklanan hükümler, erkekler için de geçerlidir.(Nur 30) Zaruret halleri dışında doktorlar, kuaförler ve çocuklarımız dahil hiçbir Müslüman da bir başkasının üreme bölgesi çevresine bakamaz ve işlem yapamaz.
* Bir bayanın cinsel cazibesini artıracak ve onu ilgi odağı kılacak şekilde parfüm kullanması helal/caiz midir?
CEVAP: Kocası ve babası - kardeşleri gibi ebediyen evlenemeyeceği mahremleri yanında kullanması helal ise de yabancılar yanında kullanması caiz değildir. Haramdır. Çünkü kadını kişiliği üzerinden değil de cinselliği üzerinden ilgi odağı kılacak bu işlem, Rabbimizin “Zinaya yaklaşmayınız...” şeklindeki yasağına aykırılıktır. ( İsra 32) Bu aykırılığı Peygamberimiz de şöylece açıklamaktadır: “Şehvetle bakan kişi göz zinası yapmıştır. İlgilerini çekmek için güzel kokular sürünerek erkekler arasına giren kadında (şehvetle bakan kişiler gibi) günah işlemiştir.” ( Ebû Davud Tereccül, 7)
Fantezileri anlatmak haram mı?
Eşlerin sevişme tekniklerini ve fantezilerini yatak odası dışına taşırcasına anlatmaları veya yayınlatmaları, şeytani bir davranıştır.
Cinsel hayatla ilgili en çok sorulan soruların başında şu gelmektedir: Eşlerin cinsel davranış biçimlerini, sevişme tekniklerini, uyguladıkları fantezileri ve ilişkilerini yazılı, görüntülü veya sözlü olarak arkadaşlarına anlatmaları helal midir?
* İlişkilerin yayınlatmak amacıyla medya mensuplarına açıklanması caiz mi?
CEVAP: Değildir. Anlatımların ahlâkî yönden en az zararlısının, yakın çevreye ve sözlü aktarım olabileceği gerçeğini hatırlatarak, sorumuzun cevabını Peygamberimizin bir hadisi ile verelim. Kadın sahâbilerden Yezîd kızı Esma, bizzat şahit olduğu olayı şöyle anlatıyor: Bir cemaat namaz sonrasıydı. Çevresinde erkekler ve kadınlar ayrı ayrı oturuyorlarken Peygamberimiz soruyu içeren bir üslûpla şöyle buyurdu:
- Galiba içinizde karısı ile yaptıklarını açıklayan erkeklerle, kocası ile yaptıklarını anlatan kadınlar var?
Topluluktan bir cevap çıkmayınca şöyle dedim:
- Evet, var Ya Resûlallah! Allah’a yemin ederim ki erkekler de bu şekilde konuşuyorlar. Kadınlar da böyle laflar ediyorlar.
(Benim bu açıklamam üzerine) Allah’ın Resûlü Peygamberimiz şöyle buyurdu:
- Cinsel hayatınızı açığa vururcasına konuşmayınız. Bu şekilde konuşan erkek ve kadın, erkeği dişisine rastlayan ve insanlar kendilerine bakıp dururken, erkeği dişisinin işini bitiren erkek ve dişi şeytan gibidir.“ (M.Zevaid 4/294,Ebû Davud Nikâh 49)
* Kadınlara kocaları için makyaj ve estetik yapmaları tavsiye edilir mi?
CEVAP: Süslenme kadın doğasının gerektirdiği bir eğilimdir. Ancak onlar toplumsal ilişkilerini cinsellikleri üzerinden değil, şahsiyetleri üzerinden yapmakla yükümlü oldukları için yalnızca kocalarına yönelik olarak makyaj yapabilirler. Ahlâki sorumluluk taşımayan kadınların bakışlara cinsel odak olma yarışına girilebildiği yaşamımızda eşlerini dışa dönük eğilimlerden koruyabilmek için kadınlar makyaj yapmalıdırlar. Bu onlar için sevaplar kazanacakları kültürel cihad olur. Burun, göğüs ve karın benzeri estetik ameliyatlar Allah’ın yaradışına müdahale niteliği sebebiyle genel hüküm olarak haramdır. Ancak yaradılıştan veya sonradan oluşan ve insanı psikolojik yönden yaralayan veya giderilmesi yönünde ısrarlı koca isteğine muhatap kılan oluşumlar, sağlık yönünden zarar vermeyecek şekilde giderilebilir...
* Korunma yolları meşru mudur?
CEVAP: Çocuk bir kader mevzuudur. Bir diğer anlatımla ilişki; yumurta ve sperm gerekli ama yeterli değildir. Kur’ânımızın açıklamasına göre Rabbimiz bazı insanları kızlı erkekli çocuklulukla ve bazılarını da çocuksuzlukla denemeye uğratabilir. Korunma yöntemlerine başvuru, İslam’da sıcak bakılmayan fakat kesinlikle de yasaklanmayan bir konudur. Ancak koruyucu yöntemler içerisinde erkek ve kadının ruhsal ve bedensel sağlığını tehdit edebilecek uygulamalara, öz varlığımıza zulüm olacağı için haramdır içtihadında bulunabilir. Hayati bir gereksinim olmaksızın yaratılış düzenine müdahale nitelikli Kordon bağlatma benzeri uygulamalar ise hiç şüphesiz haramdır.
* Kadın, kocasının akrabaları yanında nasıl örtünmelidir?
CEVAP: Evlilik akdi yapılıp zifaf gerçekleştikten sonra gelin için yalnızca “kayınpeder baba gibidir, damat için de kayın valide anne gibidir”. Kural olarak gelin babası yanında giyindiği gibi kayınpederi yanında, kayınvalide oğlu yanında giyindiği gibi damadı yanında giyinebilir. Mesela gelin kayınpederi yanında, kayın valide de damadı yanında baş ve kollar açık şekilde durabilir. Ancak göğüsler ve göbekle diz kapakları arası açık, örneğin mayolu-bikinili olarak duramaz. Örtünme yönünden kayınbirader kardeş, baldız kız kardeş gibi değildir. Kur’ân’ın Nur sûresinin 31. âyetinin hükmü gereği, gelin olarak kayınbirader, baldız olarak enişte yanında yüz, eller ve ayaklar dışındaki vücut bölümlerinin örtünmesi gerekir.
* Eşler arasında cinsel yasaklar var mıdır?
CEVAP: Kur’ân-ı Kerîm’in Bakara sûresinin 222. ve223. âyetlerinde -karşılıklı rızaya dayalı da olsa- eşler arasında âdet halinde ilişki ile ters yoldan (anüs) ilişki haramdır:
“Ey Peygamber! Sana kadınların ay halini de sorarlar. De ki; O bir ezadır. Bu sebeple ay halindeki kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşıp ilişkiye girmeyin. İyice temizlenip boy abdesti aldıkları zaman Allah’ın emrettiği üreme organından onlarla cinsel ilişkiye girebilirsiniz. Allah çok çok tövbe edenleri sever. İyice temizlenenleri / adet halinde ve ters yol ilişkisinden kaçınarak temizliğe özen gösterenleri de sever. Kadınlarınız sizin döl alanınızdır. Yalnızca döl alanınıza istediğiniz sevişme tekniği ile yaklaşabilirsiniz. Nefisleriniz için (besmeleyi, şeytandan Allah’a sığınmayı ve sevişmeyi) öne alın. Allah’ın buyruklarına aykırılıktan korunun ve ancak O’nun huzurunda toplanacağınızı bilin. (Ey Peygamber! Âdet halinde ve arka organdan ilişkiye girmekten kaçınan) müminleri müjdele.” Eşler arasında zulüm nitelikli olduğu için Sadizm ve Mazohizm ve açıklanacağı üzere ağızı boşalım organı haline dönüştürecek oral ilişki de haramdır. Bunun dışında ilişki teknikleri ve cinsel nitelikli aşk fısıltılarına sınır yoktur. Hüküm olarak nikâhlı eşler telefonla cinsel içerikli konuşmalar yapabilir, fanteziler de üretebilirler.
* Kıskançlık caiz midir?
CEVAP: Cinsel kıskançlık imandan kaynaklanan bir erdemdir. Yüce Peygamberimiz de kendisini kıskanç olarak vasıflandırmaktadır. Kişi karısını, kızını, annesini, kız kardeşlerini vs. yabancılardan kıskanır. Onları şehvetli nazarlardan ve ilişkilerden korumak ister. Müslüman kadın da kocasını kıskanır, kıskanmalıdır. Müslüman kişi aile fertleri yanı sıra çevresinin, örneğin İslam dışı giyim kuşamına, örtülü ilişkiler kurmasına, yabancı erkeklerle oyuna kalkmasına ve zinaya düşmesine de kalbiyle onay veremez. Ancak kıskançlık meşru sınırlar içinde kalmalıdır.
Kıskançlık sebebi ile;
1) Eşin akrabasına sıla yapmasına mani olmak, hacca gitmesini engellemek.
2) Boşadığı kadının evlilik yapmasına karşı çıkmak.
3) Israrla boşanmak isteyen karısını boşamamak.
4) Hiçbir delil yok iken şüpheye düşmek ve taciz etmek gibi hatalara düşülmemelidir.
Bu tür kıskançlıklar Allah’ın sevmediği türden haram kıskançlıktır.
* Cinsel nitelikli haramlar nelerdir?
CEVAP: İslâm’daki anlamıyla çıplaklık, evlilik dışı cinsel ilişki olan zina, eşcinsellik, lezbiyenlik (sevicilik) hayvanlarla cinsel temas, röntgencilik ve örneklerini medyada gördüğümüz bilinçli teşhircilik haramları oluşturmaktadır. Eşler arasında adet döneminde ilişki, ters yolu ilişkisi ve ağzı cinsel organa dönüştürücü oral ilişki de cinsel nitelikli haramlardandır, Bunlar baş nitelikli haramlardır. Aynı veya karşı cinse şehvetle bakma, aralarında nikâh bağı bulunmayan erkekler ve kadınlar arasındaki gözlerden uzak beraberlik, güftesi ve ritmi ile cinsel arzuları tahrik edici müzik, cinsel haramlara yöneltici yazılar (piyesler, hikayeler, fıkralar, romanlar...) resimler ve filimler ve bunların ticarî yatırım haline getirilmesi de ikinci derecede haramları oluşturmaktadır.
* Oruçlu iken masturbasyon yapmak orucu bozar mı?
CEVAP: Boşalma ile sonuçlanan masturbasyon yapmak orucu bozar. Oruç bozmakla büyük bir günah işlenmiş olur ve Ramazan dışında bir yıl oruç tutulsa telafi edilemeyecek şekilde sevaptan yoksun kalınmış olur. Tövbe edilmeli ve bozulan oruç Ramazan sonrasında güne gün olarak kaza edilmelidir.
* Terziyim, müşteri açık kıyafet isterse diktiğim zaman günah olur mu?
CEVAP: Peygamberimiz, açık olarak bildirilmeyen konularda Günah’ı; “içimizi kemiren şey “olarak tarif etmektedir. Konunun soru yöneltecek kadar içinizi kemirmesi, işlemin sakıncalı olduğunu göstermektedir. Böylesi giysiler dikmeyi Maide 2 ile verilen “Günah niteliki işlerde yardımlaşmama“ kuralına aykırı görürüm. Acil nafaka zarureti olmadıkça da kaçınılmasını öğütlerim.