Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olma özelliği taşıyan, yapım çalışması halen devam eden İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü havadan görüntülendi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ekiplerince, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün 'drone'la çekilen görüntüleri basın mensuplarıyla paylaşıldı. Körfez geçişi süresini 6 dakikaya düşürecek köprüde, yükseklikleri 252 metreye ulaşan kuleler, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı. İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprüdeki çalışmalarda sona gelindiği görüldü. Yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün, bu yıl trafiğe açılması hedefleniyor. Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. 433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli ayağını oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nde tabliyelerin montajı için çalışmalar devam ediyor. 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4'üncü olurken, köprünün orta açıklığının bir kısmına ve denizdeki köprünün iki ayağının orta kısımlarına tabliyeler konuldu. Her biri 35 metre 93 santim genişliğinde ve 25 metre uzunluğunda olacak 113 tabliye konulacağı bildirilirken, kötü hava hava şartlarının çalışmaları zaman zaman aksattığı bildirildi. Köprüde tabliyelerin montajının ardından izolasyon, asfalt kaplama ve diğer imalatlarının yapılacağı, mayıs ayı sonunda köprünün trafiğe açılmasının hedeflendiği belirtildi.