2024-2025 eğitim öğretim yılı ilk ders zili 9 Eylül Pazartesi günü çalacak. Bakan Tekin son yılların en kapsamlı müfredat değişikliğini duyurdu. Son yılların en kapsamlı çalışmasında bilgi temelli müfredattan beceri örgüsü temelli müfredata adım atılıyor. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin katıldığı bir toplantıda müjdeyi verdi. İlk 1. 5. ve 9. sınıflarda başlayacak! 2-3-4-6-7-8-10-11-12. sınıflara da gelecek...
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, son 20 yılda derslik sayısında artış, derslik başında düşen öğrenci sayısında önemli bir düşüş ve öğretmen sayısının ikiye katlandığı bilgisini paylaşarak konuşmasına başladı.
Eğitimin çağa uygun şekilde geliştiği ve dersliklerin son sistemlerle donatıldığını aktaran Bakan Tekin, EBA eğitimine de dikkat çekti. Daha sonra 1, 5 ve 9'uncu sınıfları ilgilendiren o müjdeyi verdi: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli uygulanmaya başlıyor.
BU YIL BAŞLIYOR!
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin yeni müfredatın 2024-2025 eğitim öğretim döneminde kademeli olarak başlayacağını duyurdu. İçerikleri sadeleştiren ama ders saatlerinde değişikliğe gidilmeyen yeni müfredat bu yıl okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanacak.
Herhangi bir dersin haftalık saatinde yapacağımız bir saatlik değişiklik belki on binlerce öğretmenimizi etkileyecek. Buna ihtiyaç da yok zaten. Norm kadro fazlası olmayacak, çalışmalarımız bu yönde."
Uygulama daha sonra diğer kademelerde uygulanmaya başlayacak.
"Çocuklarımız, 1. sınıf, 5. sınıf ve 9. sınıflarda, yani her kademenin ilk sınıfında yeni yaptığımız bu modelle eğitim-öğretime başlayacaklar inşallah." Açıklaması ardından öğrenciler araştırıyor: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir?
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; öğretim programlarının temel yaklaşımı, öğrenci profili, Erdem- Değer-Eylem Çerçevesi, beceriler çerçevesi bileşenlerinden oluşan bütüncül bir model olarak dikkat çekiyor.
"Köklerden Geleceğe" sloganıyla tanıtılan yeni modelindeki temel noktalar Bakan Tekin'in ifadesiyle şöyle:
Dedik ki, dünyanın her tarafında, her ülke evrensel göstergeleri ve evrensel verileri alarak kendi sosyal, toplumsal, siyasal yapısını göz önünde bulundurarak kendine özgü bir model üretiyor. Biz dünyadaki genel ortak uygulamaları aldık. Üstüne kendi referans değerlerimizi koyduk ve bize özgü bir model ürettik.
"Çocuklarımız, bizim sahip olduğumuz bu ülkeyi bir arada tutan, bizi bir arada tutan temel değerlerimize sahip olmuyor. Böyle yetiştiği için eleştiri yapıyoruz. Benim yaptığım üçüncü şey de bu. Çocuklarımızın bizi bir arada millet yapan, bu ülkeye, devlete, bayrağa canı pahasına sahip çıkacak şekilde yetişmesi için müfredatın içerisine bu değerleri koyduk. Ne bunlar? Şefkat, merhamet, vatanseverlik, ülke sevgisi ve millet sevgisi. Peki bunları koymak kötü bir şey mi arkadaşlar?"