Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İftardan sonra tatlıya saldıranlar dikkat!

Diyetisyen Ceysi Kazado; "Oruçluyken bütün gün aç kaldığımız için kan şekerimiz düşer ve direk olarak tatlıya saldırırız. Ve ne yazık ki bu tatlılar genellikle şerbetli, bol tereyağlı ve yüksek kalorili olmaktadır. Ramazan’da tatlı krizlerimizi önlemek için sağlıklı kendi yaptığımız tarifleri tercih etmeliyiz." İşte size sağlıklı tatlı tarifi önerileri...

Giriş Tarihi: 9.5.2018 15:35 Güncelleme Tarihi: 14.5.2018 11:10
İftardan sonra tatlıya saldıranlar dikkat!

KURU MEYVELİ YULAF TOPLARI:

Malzemeler:

-5 adet gün kurusu kayısı

-6 adet kuru hurma

-1/2 su bardağı yulaf ezmesi

-2 çay kaşığı tarçın

Nasıl Yapılır?

İlk olarak hurmaların çekirdeklerini ayırın ve kuru kayısılarla beraber bir kabın içerisine alın. Biraz yumuşaması için üzerine sıcak su ilave edin ve suyun içerisinde yaklaşık 10 dakika olacak şekilde bekletin. Yumuşayan kayısıları ve hurmaları sudan çıkarın ve güzelce kurulayın. Hurma ve kayısıları blenderın içine alın ve iyice ezilmesini sağlayın. Sonrasında yulaf ezmesi ve tarçını ilave edin. Yulaflar ve meyveler homojen bir hal alana kadar iyice karıştırın. Sonrasında oluşan karışımı tepsi kağıdı üzerine minik toplar yaparak yerleştirin. Buzdolabında yaklaşık 3 saat dinlendirin. Tatlımız hazır bile, tatlı krizlerinizde 1 bardak sütün yanında 3-4 tane gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

ARKADAŞINA GÖNDER
İftardan sonra tatlıya saldıranlar dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN