Türkiye'de mağaza açmak konusunda en çok spekülasyonu yapılan iki dev zincir mağaza var; biri ABD'li GAP, öteki de İsveçli H&M.
Unutmadan her iki marka da aynı zamanda alım ofisleri aracılığıyla Türkiye'den yüz milyonlarca dolarlık konfeksiyon alımı yapıyor.
Son günlerde H&M'nin Türkiye'de mağaza açmaya hazırlandığı ve hatta İstinye'de yapım aşamasında olan yeni alış veriş merkezini de seçtikleri konuşuluyor.
Dünyanın bütün markaları doğrusu pazara çoktan girdiğinden H&M'nin bu teşebbüsü önemli olmayabilir. Ama markanın uyguladığı müthiş fiyat ve trend politikası göz önüne alındığında, pazarın altını üstüne getirebileceği mümkün olduğundan önem taşıyor.
Dün H&M'nin İsveç'in başkenti Stokholm'deki merkezinden Christina Stenvinkel ile telefonda görüştüm ve markanın Türkiye'ye gelip gelmediğini sordum. "Şu anda böyle bir planımız yok" dedi.
Stenvinkel, Türkiye'de haklarında çıkan 'geliyorlar' söylentilerine alışmış görünüyor. Planlarında önce Çin ve sonra da Yunanistan olduğunu söyledi ama Türkiye şimdilik yokmuş.
Sanırım H&M hala Türkiye'yi girmek için iyi bir pazar mı diye inceliyor. Bu arada atı alan Üsküdar'ı çoktan geçiyor. Örnek mi? Zara ve Mango'nun çok kısa bir sürede Türkiye'deki tanınırlığına ve pazardan aldıkları paya bakmanız yeterli.