Türkiye'nin en iyi haber sitesi

MELİHA OKUR

Çin sefere çıktı

Denizcilikte finansman modeli çok farklı. Mali sistemi liberal olmayan Çin, bu açıdan sorunlu bir ülke.
Denizcilikte şirketler aldıkları "performans garantisi" ile çalışıyorlar. Japonya'da performans garantisini bankalar, Kore'de eximbank, Çin'de ise Merkez Bankası ile Çin eximbank'ı veriyor.
Sorun da tam bu noktada çıkıyor. Çünkü Çin'in en büyük denizcilik şirketi, bir kamu şirketi olan Cosco ve bu şirket kamuya ait olmanın avantajıyla tersanelere istediği gibi müdahale edebiliyor. Diyelim ki, bir şirket sipariş verdi. Cosco da sipariş veriyor! Eh, sipariş veren yabancı şirketlerin garantisi gelmediği için Cosco'nun siparişi öne çekiliyor.
Diyeceksiniz ki, ne var bunda?
Bu tavır, haksız rekabete yol açıyor. Şirketlerin çalışması zorlaşıyor. Oysa Çin'in derdi başka. 2013'te dünyanın en büyük gemi filosuna sahip olmak için uğraşıyor. Japonya ve Kore'yi sallamaya hazırlanıyor. Dünya ticaret pastasından büyük lokmayı kapmak istiyor.
Daha ne olsun!!!

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.