Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YAŞAR ÖZAY

Ardahan'ın sesi duyuldu...

ÖSS sonuçları açıklandığında başarısız iller kategorisinde en son üç il arasında adı geçen Ardahan'ın sesi duyuldu. Ardahan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Korkmaz'ın rahatsızlığını dile getirmesi sonucunda Uğur Dershaneleri konuya el attı. Bu konuda görüştüğüm Uğur Dershaneleri Genel Müdürü Kaya Aydın, gazetelerde sayın rektörün yakınmasını duyduğu anda kendisine ulaştığını, kurum olarak bu konuda üstlerine düşen görevi yapmaya hazır olduklarını söylediğini belirti. Kaya Aydın, kurum olarak ülkemizin 170 noktasında eğitim öğretim faaliyeti yaptıklarını ama Ardahan'a şube açmadıklarını, bu durumun eksiklikleri olduğunu, bu yıl şube açmaya karar verdiklerini belirterek yapacaklarını saydı.
Bir yıl boyunca Ardahan'da oluşturacakları ekiple müfredat, yayın, ölçme ve değerlendirme, sınav uygulamaları yaparak Ardahan'ı sonuncu olmaktan kurtaracaklarını söyledi. Bunu söylerken Ardahanlıların çalışmalarında kendilerine destek olmalarını istedi. Bu çalışmalarından dolayı Uğur Eğitim Kurumları'nı kutluyorum. Ama ÖSS'de iller başarı sıralamasının 59'uncu sırasında yer alan İstanbul'u, 72'nci Tunceli'yi, 77'nci Artvin'i, 78'inci Ağrı'yı, 79'ncu Şırnak'ı ve 80'inci Hakkâri'yi kim kurtaracak?.. Bu yörelerin milletvekilleri ve yöneticileri zaman geçmeden bu konu üzerine çalışmalı.

Vakıf üniversitelerinin durumu
ÖSS'
de tercih yapma hakkı kazanan aday sayısı 713 bin. Devlet üniversitelerinin kontenjanı 529 bin, vakıf üniversitelerinin kontenjanı ise 73 bin. Yurtdışına giden öğrenci sayımız ise 20 bin... Ortaya çıkan rakamlar vakıf üniversitelerinin bazı programlarının bu yıl dolmayacağını gösteriyor. Aynı durum meslek yüksek okullarında da mevcut. Öğrenci olmadığı için vakıf üniversiteleri ve meslek yüksek okulları kontenjanları bugün açıklanan yerleştirmelere göre dolmadı. Birçok okul boş kalacak. Boş kontenjanın ülke ekonomisi için zarar olduğunu biliyoruz. YÖK bu konuda acil çözüm üretmeli. Vakıf üniversitelerinin gelişmesi kendi ayakları üzerinde durmaları açısından boş kalan kontenjanları için ikinci kayıt döneminde yapılacak bir düzenleme hem öğrencileri hem de sektörü rahatlatır. Yapılacak bir hata doğmadan vakıf üniversitelerini öldürmek olur.

SBS neleri düşündürdü?
Seviye Belirleme Sınavı
sonuçları açıklandı. Ortaya çıkan tablo içler acısı durumu ortaya koydu. Binlerce öğrenci hak etmediği notları alırken, kendini kanıtlamış okullarda okuyan, ders notlarını bir puan artırmak için akla karayı seçen öğrencilerin çabaları boşa gitti. Yapılan araştırmada okul başarı puanları ile SBS notları arasındaki farkın 60 puanın üstünde olduğu belirlendi. Bu durum SBS sisteminin iflası demek... Milli Eğitim Bakanlığı çıkan tabloyu incelemek için araştırma yaptırıyor. Standart bir eğitimin olmadığı ülkemizde bu sistemi sürdürmek, birçok yanlışın devam etmesini görmezlikten gelmektir.
Çözüm için izlenecek yol: Bu sistemi sürdürerek Türkiye'nin eğitim haritası ortaya konulur. Okulların başarı durumları masaya yatırılır. Başarısızlığın nedenleri belirlenir. Alınacak önlemlerle bölgeler arası eğitim farklılıkları en alt seviyeye çekilir. Sorunlu olan yöneticiler kurslara alınarak yetiştirilir. Belli bir seviyeye gelindikten sonra sistem Anadolu liseleri giriş sınavı için kullanılır. Bu haliyle SBS adil bir sıralama sınavı olamaz. MEB zaman geçirilmeden Anadolu giriş sınavlarının tek sınav olarak yapılacağını açıklamalı, aileleri ve öğrencileri rahatlatmalıdır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA