Çocuğun
yaşından beklenen gelişimi göstermesi; zekası, dikkat ve konsantrasyon becerisi, nörolojik ve bedensel gelişimiyle yakından ilişkilidir. Çocuk, öğrenmesi beklenen zamanda ve düzeyde öğrenemiyorsa bu durum nörolog, psikiyatrist ve psikolog desteği gerektirir.
SORUNLARIN HABERCİSİ OLABİLİR
Çocuğun akademik başarısı zayıfsa; dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, zeka engeli, davranış bozukluğu gibi psikiyatrik bozuklukları veya aile ya da okuldan kaynaklanan birtakım sorunları olabilir. Sorun belirlenip çözüm bulunmalıdır.
DESTEKLEYİCİ YAKLAŞMALISINIZ
Çocuktaki yetersizlikler, ileride toplumda farklı ve başarısız algılanmasına sebep olur, kişinin eğitimini ve meslek hayatını olumsuz yönde etkiler. Çocuğa destekleyici yaklaşmak gerekir.
ÖZEL PROGRAM ÇIKARTILABİLİR
Öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların öğrenme süreçleri farklıdır. Erken dönemde teşhis edilip gereken tedavi ve eğitimin alınması gerekir. Çocuğun hangi alanda yetersizlik yaşadığı, klinik ortamda birtakım test ve tetkiklerle belirlendikten sonra çocuğa özgün özel eğitim programı yapılarak, aile-öğretmen işbirliğiyle tedavi yürütülmelidir.