Almanya’da geçen yıl tüketim çılgınlığı yaşandı. Perakende satış sektörünün cirosu yüzde 3,1 oranında arttı. Bu oran, son 20 yıldan bu yana en yüksek büyüme oldu\r\n\r\n \r\n\r\nGEÇEN yıl Almanya'da yapılan bol alışveriş, perakende sektörünün yüzüne oldukça güldürdü. Federal İstatistik Dairesi’nin verilerine göre geçen yıl perakende sektörü, yüzde 2,8 ile 3,1 oranında reel olarak büyüdü. Bu oran, son yirmi yıldan bu yana yıllık en yüksek büyüme oldu. İnternet üzerinden alışverişlerdeki artış ise geçen yılın ocak ile kasım ayları arasında yüzde 9’un üzerinde oldu.\r\n\r\n \r\n\r\n
FAİZLER DE ETKİ ETTİ\r\n\r\nMobilya, ev gereçleri, kitap ile takı, en çok satın alınan ürünler arasında ilk sırada yer aldı. Uzmanlar, alışveriş artışını ülkede reel gelirin artması ile akaryakıt fiyatlarının düşmesine bağlıyor. Üçüncü bir sebep olarak ise, tasarruf faizlerinin çok düşük olması nedeniyle insanların birikimlerini harcamayı tercih etmesini gösteriyor.\r\n\r\n \r\n\r\n
MARKALI ÜRÜNE YÖNELME\r\n\r\nVerilere göre gıda sektörünün cirosu da geçen yıl yüzde 2,4 oranında arttı. Artışın tüketim artışından değil, tüketimin bu sektörde de markalı pahalı ürünlere yönelmesinden kaynaklandığı bildirildi. Nürnberg'deki Tüketici Araştırmaları Enstitüsü'nden Wolfganf Adlwarth, insanların konforlu bir yaşam sürmek istediklerini belirterek, bu nedenle son yıllarda eğilimin marka ve pahalı ürünlere yöneldiğini söyledi. Adlwarth, uzun bir aradan sonra ilk kez ucuz ürünlere talebin azaldığını, buna karşın pahalı marka ürünlere ise arttığını belirtti.\r\n\r\n
MODAYI TAKİP AZALDI\r\n\r\nTüketici eğilimleri araştırmalarının başka bir bulgusu ise, insanların moda izleme heveslerinin gittikçe azalması oldu. İnsanlar bunun yerine paralarını konut ve mobilya yenileme, akıllı telefon ya da tatil için harcıyorlar.\r\n\r\n
WİESBADEN\r\n\r\n