;

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

depolamanın yolları!

  • 1
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

eksikliği, diyabetten kalbe, depresyondan astım ve kansere dek birçok ciddi hastalıkla ilişkili...Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar; D vitamininin kemik sağlığından bağışıklığın güçlendirilmesine dek birçok fayda sağladığını, eksikliğinin ise diyabetten kalbe, depresyondan astım ve kansere dek birçok ciddi hastalıkla ilişkili olduğunu ortaya koyuyor.Endokrinoloji Uzmanı Dr. Bilge Ceydilek, "Tüm bu hastalıklardaki öneminden dolayı her derde deva D vitamininin vücutta ne eksik ne de fazla, yeterli düzeyde olması sağlanmalıdır. D vitamini vücutta depolanan bir vitamin olduğu için, aşırısı kalp ritim problemleri, böbrek taşı oluşumu ve böbrek yetmezliği gibi birçok soruna neden olabilmektedir. Gelişigüzel değil mutlaka doktor önerisiyle D vitamini takviyesi kullanılmalı, altı ayda bir vitamin düzeyi ve kalsiyum düzeyi kontrol ettirilmelidir" diyor. Dr. Bilge Ceydilek, D vitaminini yeterli ve faydalı bir biçimde depolamanın 6 etkili yolunu anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

  • 2
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

BU BESİNLERİ İHMAL ETMEYİN

, sardalya, ton, uskumru gibi yağlı lar açısından iyi bir kaynak.

  • 3
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

Toprakta kendiliğinden çıkmış ve güneş görmüş mantarlar (kültür mantarı içermiyor) günlük D vitamini ihtiyacınızın küçük bir kısmını karşılamanıza yardımcı olabilir. Ancak ler tek başına D vitamini için yeterli olmuyor.

  • 4
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

DÜZENLİ UYUYUN

Düzenli uyku nden daha fazla faydalanmanızı sağlıyor. Yapılan çalışmalar, günde beş saatten az uyuyanlarda D vitamini düzeyinin daha düşük olduğunu ortaya koyuyor.

  • 5
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

Narkolepsi ve huzursuz bacak sendromu gibi uyku bozuklukları, düzeyi düşük olanlarda daha sık görülüyor.

  • 6
  • 10
depolamanın yolları!
D vitamini depolamanın yolları!

GÜNEŞTEN DOĞRU FAYDALANIN!

içeren gıdaları ne kadar tüketseniz de, ne yazık ki günlük ihtiyacınızın en fazla yüzde 20'sini karşılayabiliyorsunuz. Geri kalanı için cildinizin güneş ışığı ile buluşması şart! Dr. Bilge Ceydilek "Ülkemizde güneş ışınlarından en çok fayda görülecek zamanlar Mayıs ayından Kasım ayına kadar saat 11.00 ile 15.00 arasındaki zaman dilimidir. Bu saatler arasında her 2 diz altının ve her 2 kolun çıplak olacak şekilde ve koruma faktörü olmadan güneşlendirilmesi önemli. Açık tenliler günde 15-20 dakika, koyu tenliler günde 30-45 dakika faydalanabilir. Ancak daha uzun süre güneşte kalacaksanız mutlaka koruyucu kreminizi sürün!" diyor. Koruyucu kremin yanı sıra kıyafet ya da pencerenin ardından güneşlenmek de, güneş ışığının ciltte D vitamini üretmesini engelliyor.

BİZE ULAŞIN