İLK PROJESİNİ SUNDU DALGA GEÇTİLER
1938 yılında karısının mücevherlerini dahi rehin bırakmak zorunda kalarak yaptığı çalışmaları piston ringleri üzerine olan Honda, bu çalışmalarını tamamlayıp Toyota'ya sunduğunda, terslenerek alay konusu oldu. Üstelik tekrar eğitim alması gerektiği söylenerek, 2'nci kez aşağılandı ve yeniden okula gitmesi söylendi.
HAYALİ SAVAŞA TAKILDI
Çalışmalarından vazgeçmeyen Honda, iki yıl boyunca yaptığı inanılmaz uğraşlar sonucunda Toyota'dan ihtiyacı olan teklifi almayı başarmıştır ki, bu seferde 2. Dünya savaşı engeline takılır. Savaşa hazırlanan Japon hükumeti, fabrikasını kurmak için ihtiyacı olan betonu Honda'ya vermez.
HAYALLERİ İÇİN BETON ÜRETTİ
Hayalleri uğruna çözüm odaklı düşünceler üreten Honda, hiç zaman kaybetmeden arkadaşlarının da yardımı ile kendi betonlarını üretmek için kolları sıvarlar ve ilk fabrikasını kurmadan önce, betonlarını dahi kendi yapmak zorunda kalır.
FABRİKASINA BOMBALAR DÜŞTÜ
Fabrikasını açtığında patlak veren 2. Dünya Savaşı sırasında fabrikasına 2 kez bomba atılır ve imalat bölümünün tamamına yakını yıkılır. Yerle bir olan fabrikası ile birlikte ülkede hammadde sıkıntısı da görülmeye başlanmıştır. Honda ise tüm bu enkaz ve karmaşanın içinde ABD ordusunun attığı benzin tenekelerini toplayıp biriktirmeye başlar. Çünkü hayalleri için hammaddeye ihtiyacı vardır.
Tüm bunların üzerine Japonya'da başlayan benzin kıtlığı, Honda'nın her yere bisiklet ile gidip gelmesine neden oldu. Ancak bu durumu hızlandırmak adına bisikletine yaptığı küçük motor, Honda için yeni bir hayatın kapılarını aralayacaktı.
HERKESİN DİKKATİNİ ÇEKTİ
Honda'nın motorlu bisikleti kısa sürede çevrede dikkat çekti ve komşuları birer birer aynı motordan kendi bisikletlerine istemeye başladılar. Honda elindeki motorlarla bu durumu karşılasa da talep her geçen gün artmaya başlayınca bir yerde elindeki motorlar yetersiz kaldı.
Hiçbir zaman hayalinden vazgeçmeyen Honda'nın kafasında yeniden fabrika kurma hayalleri canlandı. Japonya'daki 18.000 bisikletçi dükkanına mektup yazarak, icadının Japonya'ya yeniden hayat verebileceğini anlattı. Bu bisikletçilerden tam 5000 tanesi geri dönüş yaparak ihtiyacı olan sermayeyi vermeye hazır olduklarını söyleyince, Honda hiç kapamadığı kollarını yeniden sıvadı.
MÜTHİŞ BAŞARI HİKAYESİ!
Günümüzde Honda şirketi yaklaşık 100.000 kişi çalıştırmaktadır. Bir zamanlar kendisi ile alay ederek aşağılayan Toyota, ihracat konusunda Honda'nın gerisine düşmüş durumdadır. Bu durum ise oluşan tüm olumsuz koşullara rağmen başarıya ve hayallerine odaklanan bir adamın azmi ve gücü sayesinde gerçekleşmiştir.
Soichiro Honda ise ardında bıraktığı büyük başarı hikayesi ile 1991 yılında yaşama veda etti.
10 defa Harvard'tan ret aldı ama dünyanın en zengini oldu!
Çinli elektronik ticaret devi Alibaba'nın kurucusu Jack Ma'nın hayat hikayesi, en az şirketinin başarısı kadar dikkat çekiyor.
Kurduğu şirketle dünyanın en çok en çok konuşulan kişilerden biri haline gelen Ma, şimdiki konumuna hangi zorlukları aşarak geldi ve nasıl zengin oldu? İşte Ma'nın hayatı...
1964 yılında iki yerel sanatçının çocuğu olarak Çin'in Hangzhou şehrinde doğan Ma, hayatı boyunca birçok sınavda başarısız oldu.
Hatta Jack Ma zamanında üniversite sınavında üç kez başarısız olmuş. 24 kişi KFC'ye başvurmuşlar bir tek o alınmamış.