"NE ÖYLE BİR HEYECAN NE DE ÖYLE BİR DERTLERİ VAR"
Adil Karaismailoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) metro çalışmalarında başarısız bir yönetim sergilediğini belirterek şunları kaydetti:
"Birinci şart, metroların bir an önce bitirilmesi lazım. İstanbul ulaşım ana planı, bize toplamda 1.100 kilometre metro hattı yapılması gerektiğini söylüyor. Şu an İstanbul'da 284 kilometre işletilen metro hattı var. Bunların da tamamı 2019 yerel seçimleri öncesi yapılmıştı. Sabiha Gökçen bağlantısını bitirdik. İstanbul'un metrolarına bu hafta sonu da 34 kilometre daha ekliyoruz. Önümüzdeki ay 6 kilometre daha ekleyeceğiz. Sırf bizim yaptıklarımızı bitirdiğimizde yaklaşık 380 kilometre oluyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin elinde bitirmesi gereken tam 100 kilometre metro hattı var. Ama maalesef öyle bir heyecan da yok, öyle bir dert de yok.
Bize Başakşehir-Kayaşehir arasındaki metro hattını yapmayacaklarını söyleyince biz de burayı devraldık. Devraldığımızda buranın yapım oranı yüzde 5'ti. Başakşehir metrosuna paralel Mahmutbey-Esenyurt metrosu var, onun da ilerleme hızı yüzde 1'di. Onun da güneyinde Bağcılar-Kirazlı-Halkalı'ya bağlayan 9 kilometrelik bir metro hattı var, onun da ilerleme hızı yüzde 5'ti. Başakşehir metrosunu yüzde 5'ten devraldık, bugün bitiriyoruz. Diğer iki metro hattının üzerinden 4 yıl geçti, hiçbir çalışma yok. Yüzde 5'te duruyor. Üzerinden 4 yıl geçti. Ya siz belediyesiniz. Belediyelere de devletimiz bir bütçe veriyor. Bu bütçelerle bu yatırımları yapacaksınız. Bunların içerisinde metrolar var, yollar var. Ama maalesef paralar da ortada yok, iş de ortada yok. Bunun hesabını milletimiz zamanı gelince sandıkta soracaktır."
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye Yüzyılı'nın işaret fişeği kabul edilen Cumhuriyetin 100'üncü yılında da Türkiye'nin dört bir köşesinde eser ve hizmet fırtınasına devam ettiklerini belirten Karaismailoğlu, Türkiye'nin, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer almasını sağlayacak, Türkiye'yi küresel bir lojistik süper güce dönüştürecek ulaştırma ve altyapı projeleriyle görevlerini kararlılıkla sürdürdüklerini kaydetti.
Karaismailoğlu, İstanbul'da açtıkları her projede millete en doğru hizmeti sunmanın haklı gururunu yaşadıklarını ifade ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Tüm projelerimizde sürdürülebilir, çevreci ve erişilebilirlik yaklaşımlarını esas alıyoruz. Bugün erişilebilirlik yaklaşımımızın karşılık bulduğu Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'mızda, engelli vatandaşlarımızın bizzat yerinde deneyimlediği projemizde sizlerle bir aradayız. Pazar günü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleri ile Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'mızı açacağız. Hemen her projemizin açılışından önce engelli kardeşlerimizle birlikte projelerimizi inceliyor, hizmetimizin herkes için erişilebilir olduğuna emin oluyor, açılışlarımızı da bu gururla gerçekleştiriyoruz. Şimdi yeni bir metro hattımızda yine birlikteyiz. Çünkü bizler, engelli vatandaşlarımızla sürdürdüğümüz gönül ve fikir birlikteliğimizin profesyonel çalışmalarımızı layıkıyla hayata geçirmenin en doğru yolu olduğuna inanıyoruz. Bakanlık olarak öncelikli misyonumuz bütün vatandaşlarımızın hizmetlerimizden eşit olarak yararlanma hakkını teslim etmektir. Bu doğrultuda bütün faaliyetlerimiz insan odaklı eşit hizmet anlayışıyla şekilleniyor."
"TURUNCU MASA HİZMET NOKTASI UYGULAMALARINI HIZLI TREN GARLARINDA BAŞLATTIK"
Adil Karaismailoğlu, Bakanlık olarak engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı vatandaşların önündeki engelleri kaldırmak, hayata katılımlarını teşvik etmek için çok önemli çalışmalar yaptıklarını söyledi.
Farklı ihtiyaçlara sahip tüm vatandaşların, kendilerine uygun tasarlanmış hizmetlere ve erişilebilirlik olanaklarına sahip olması için çalıştıklarını ifade eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
"Örneğin, engelli vatandaşlarımızın seyahatlerinin planlanmasından bilet alımına, gar ve istasyonlara ulaşımından araçlara binip, rahat ve konforlu seyahat etmelerine ve seyahat sonunda evlerine rahatça dönmelerine yönelik Turuncu Masa Hizmet Noktası uygulamalarını hızlı tren garlarında başlattık. 2022 yılında diğer ulaşım türlerinde de yaygınlaştırdık, herkes için erişilebilir bir ulaşım sistemi oluşturulmasını amaçladık. Hareket kabiliyeti kısıtlı vatandaşlarımızın farklı şehirlerdeki toplu ulaşım araçlarından tek kartla faydalanmasına olanak sağlayan Türkiye Kart uygulamasını da hayata geçirmeye hazırlanıyoruz.
Metro hattımızı, engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların herhangi bir engelle karşılaşmadan ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hayata geçirdik. Projemizle erişilebilir bir hizmeti herkese sunuyoruz. Bu eserimizle ülkemize bir daha 'en'leri ve 'ilk'leri yaşatıyoruz. Türkiye'nin tek seferde ihale ve inşa edilen en uzun metrosundan bahsediyoruz. Hattımızın en kısa sürede hizmete alınabilmesi için Türkiye'de ilk defa bir metro projesinde 10 adet tünel açma makinasını aynı anda kullandık."
"AKILLI TÜNEL KONSEPTİNİ DÜNYA METROLARINDA İLK DEFA BU PROJEDE HAYATA GEÇİRDİK"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, metro hattı yapımında gerçekleştirilen çalışmalar hakkında bilgi verirken, saatte 120 kilometre hız ile Türkiye'nin en hızlı metro araçlarının da bu hatta kullanılacağını bildirdi.
72 metre ile Türkiye'nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu'nu da bu proje kapsamında inşa ettiklerini belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti
"Akıllı tünel konseptini dünya metrolarında ilk defa bu projede hayata geçirdik. Böylece tünel yangın güvenliğine yeni bir teknoloji kazandırdık. Bakanlığımızın destekleri ve ASELSAN TÜBİTAK iş birliği ile yine ilk defa yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi de bu metro hattımızda kullanılacak. Hattımız, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüpsultan ve Arnavutköy ilçelerinde 8 istasyondan geçecek ve günlük 800 bin yolcuya hizmet edecek kapasitededir.
Hattın işletmeye açılmasıyla dünyanın en büyük ve en önemli küresel aktarma merkezi olan İstanbul Havalimanı'na Kağıthane'den 24 dakikada, Göktürk'ten 12 dakikada, Esenler'den 45 dakikada, Taksim'den 41 dakikada, Zincirlikuyu'dan 33 dakikada, 4. Levent'ten 35 dakikada ulaşılabilecek. Ülkemizin dünyaya açılan kapısına ulaşmak işte bu kadar kısa sürelerde, kolay ve konforlu hale geldi. Bu konforu sunmak, Türkiye'nin ve İstanbul'un en kıymetli projelerinden birini hayata geçirmek, son 20 yılda olduğu gibi, milletine hizmet aşkı ile çalışan bizlere nasip olacak."