Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

2015 yılında tarafından açılışı yapılan 'nden 3,5 yılda 2 milyon 245 bin araç geçti. Nissibi Köprüsü , Adıyaman ve başta olmak üzere Güneydoğu'nun Batı'ya açılan kapısı haline gelirken, köprüyle Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır yolu 60 kilometre kısaldı.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

Yıllarca feribot ve teknelerle güçlükle sağlanan geçiş, 'yle konforlu hale geldi. Geçiş için saatlerce feribot bekleyen vatandaşlar köprü sayesinde artık 1 dakikada karşıya geçebiliyor.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

'Doğu'nun Boğaz Köprüsü' olarak tanımlanan uzakları yakın ederek bölge halkına büyük kolaylık getirdi.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

İki gidiş iki geliş olmak üzere dört şeritten oluşan 610 metre uzunuluğundaki köprüden günlük ortalama bin 800 aracın geçtiği öğrenildi. Yolun köprü sayesinde 60 kilometre kısalması nedeniyle kamyon, tır gibi ağır vasıtalar da bu güzergahı kullanmayı tercih ediyor.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

ADIYAMAN ÇIKMAZ SOKAK OLMAKTAN KURTULDU

Adıyaman'ı 'çıkmaz sokak' olmaktan kurtaran bölge halkına büyük kolaylık sağladı. Doğu ile batı illeri arasında köprü olan Nissibi, Adıyaman'ın Doğu'ya açılan kapısı oldu.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

Akıncılar Belde Belediye Başkanı İsmet Çetinkaya köprünün yapılmasıyla birlikte ulaşımın kolaylaştığını belirterek, "Daha önceden ulaşım çok güçlükle sağlanıyordu. Bu köprü yapıldıktan sonra kültürel anlamda akrabalık bağlarımız pekişti. Çünkü her iki yakada da bizlerin köklü aile bağları var. Köprü bu bağları yeniden tazeledi. Doğu ve Güneydoğu'yu Batı'ya bağlayan en önemli köprülerden birisidir" diye konuştu.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

EYFEL KULESİ'NDEKİ KADAR ÇELİK KULLANILDI

Tasarımı ve yapımı yüzde 100 yerli olan teknik özellikleri ile dikkat çekiyor. Eyfel Kulesi'nde yaklaşık 7 bin ton çelik kullanılırken, Nissibi Köprüsü'nde ise 6 bin ton çelik kullanıldı. Türkiye'nin deprem kuşağında bulunmasından dolayı Nissibi Köprüsü en ağır deprem senaryosuna göre tasarlandı. DDanimarka'da özel bir laboratuvarda tam ölçekli rüzgar tüneli testi yaptırılan Nissibi Köprüsü'nün yükleme testleri ise Türkiye'deki üniversiteler tarafından yapıldı. Köprünün pilonlarına ve tabliyeye yerleştirilen 28 sensörle sıcaklık, rüzgar hızı, rutubet, deprem, ivme gibi parametler 365 gün 24 saat izleniyor.

Eyfel Kulesi'ndeki kadar çelik kullanıldı... O yol 60 km kısaldı!

610 metrelik 'nün 96 metre yüksekliğinde pilonları bulunuyor. 24 buçuk metre genişliği olan köprü 80 milyon TL'ye mal oldu.

BİZE ULAŞIN