Vatandaşlar bunun için Ticaret Bakanlığı'nın E-devlet üzerinden uygulamaya aldığı "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi" formunu doldurarak şikayetlerini bakanlığa iletebilecekleri gibi yine Ticaret Bakanlığı'na ait Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'nı arayarak şikayet oluşturabiliyorlar.
Vatandaşlar ayrıca şikayetlerini Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden de iletebileceği gibi CİMER gelen başvuruları yapay zeka teknolojisi ile anında ilgili birimlere ulaştırarak hızlı bir aksiyon alınmasını sağlıyor.
FAHİŞ FİYAT BELİRLENİRKEN BÖLGESEL FİYATLAR BAZ ALINIYOR
Gelen başvurular Ticaret Bakanlığı müfettişlerince değerlendirmeye alınarak şikayetin yapıldığı kafe ve restoranlara gerçekleştirilen ziyaretlerde eğer şikayette konu edildiği gibi fahiş bir fiyat varsa işletmeye cezai yaptırım uygulanıyor. Fahiş fiyat tespiti bölgedeki restoranların genel ortalama yeme içme fiyatları dikkate alınarak hesaplanıyor.
Eğer bir restoranda aynı gramaj ve içeriklere sahip bir makarna 100 TL'ye satılıyorken, şikayet edilen restoranda makarnaya 400 TL isteniyorsa bu fahiş fiyat olarak kabul ediliyor.
"PİYASA BAŞIBOŞ DEĞİL"
Ticaret Bakanlığı yetkilileri, hafta sonu tüm ülke çapında fahiş fiyat denetimlerini artıracaklarını belirterek, "Piyasa serbest ama başıboş değil. 'Ben istediğim fiyatı yazarım, işine gelen yer, işine gelmeyen yemez' anlayışında olan firmalar yaptırımlarla karşılaşmaya devam edecek. Vatandaşlar bu işletmelere yönelik şikayetlerini ivedilikle yapsın" açıklamasında bulundu.