EYT emeklilik başvuruları Şubat ayına kısa bir süre kala merak edilmeye başlandı. SSK için şartlar arasında; 5.000 gün primi tamamlamak, erkeklerde 25, kadınlarda 20 yıl sigortalılık süresini doldurmak gibi koşullar yer alıyor. Düzenlemeden yararlanmak isteyen vatandaşlar ise internet üzerinden "Emeklilik başvurusu/EYT başvurusu ne zaman başlayacak ve nasıl yapılacak, şartları neler?" sorularına yanıt arıyor. İşte EYT başvuruları e-Devlet ekranı.
EYT EMEKLİLİK ŞARTLARI NELER?
8 Eylül 1999 düzenlemesi öncesindeki şartlar emeklilik için yaş şartı olmaksızın uygulanacak. Bu tarihten önce sigorta girişi olanlar kapsamda olacak.
Bu noktada prim gün sayısı, sigorta girişi ve sigortalılık süresi gibi konu başlıkları gündemde olacak.
İşte, SSK, Emekli Sandığı ve Bağkur şartları...
SSK için şartlar şöyle:
5.000 gün primi tamamlamak,
Erkeklerde 25, kadınlarda 20 yıl sigortalılık süresini doldurmak
Bağkur için şartlar şöyle:
Erkeklerde 9.000 prim günü ve 25 yıl sigortalılık süresi
Kadınlarda 7.200 prim günü ve 20 yıl sigortalılık süresi şartlarını sağlayan vatandaşlar emeklilik başvurularını yapacak.
Aynı şartlar Emekli Sandığı için de geçerli sayılacak.
EYT EMEKLİLİK BAŞVURUSU NE ZAMAN, BAŞLADI MI?
EYT yasasından yararlanıp emekli olmak isteyen adaylar EYT başvuru tarihleri araştırmalarına başladı. Başvuruların bu hafta Meclis'e gelmesi beklenen düzenlemenin TBMM'de kabul edilmesi ve Resmi Gazetede yayımlanması ardından başlaması bekleniyor.
EYT EMEKLİLİK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
EYT başvurusu e devlet üzerinden gerçekleştirilecek. SGK tarafından paylaşılan videoya göre emeklilik başvuru adımları şöyle:
EYT EMEKLİLİK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Buna göre; e-Devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra arama kısmına 'aylık', 'emekli', 'gelir' kelimelerinden birini yazdıktan sonra çıkan sonuçlardan 'gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi'ne tıklanacak. Sonra gelen ekranda 'yeni başvuru' sekmesi tıklanacak. Tahsis talep türü olarak ise 'yaşlılık aylığı' seçilecek. SSK kapsamında aylık talepe edecekler '4A SSK', Bağkur kapsamında ise '4B Bağkur' seçilecek. Sonra altta yer alan 'başvur' butonu tıklanacak. TC kimlik numarası, ad-soyad bilgileri ve ikametgah adresi ekrana otomatik geliyor. Maaş ödemesinin yapılacağı banka seçilerek açıklama kısmına bankanın talep edilen şubesi yazılacak. Diğer iletişim bilgileri de doldurulacak. 'Aylık alıyor mu?' sorusunda da evet ya da hayır cevabı mutlaka işaretlenmeli. Sonraki 'ileri' butonuna basılacak ve 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK'ya gönderilmiş olacak.