Fabrika arazisi içinde yer alan 1.6 km'lik test pistinde C-SUV modelinin 0-100 km hızlanma testini gerçekleştirdik. Ayrıca fabrika turu boyunca bize eşlik eden Togg CEO'su Gürcan Karakaş, sorularımızı da yanıtladı.
İLK KAYNAĞI CEO YAPIYOR
Aralık 2021 tarihinde kaba inşaatı biten Gemlik fabrikasında üretim hatlarına yerleştirilmek için sıra sıra dizilmiş olarak gördüğüm robotlar, artık iş başı yapmış. Fikri ve sınai mülkiyeti yüzde 100 Türkiye'ye ait olan elektrikli SUV otomobili çoktan üretmeye başlamış.
Togg Gemlik fabrikasında 250 robot çalışıyor. Robotlara Togg'da çalışmaya başlanan ilk 250 kişinin ismi verilmiş. Şirketin ilk çalışanı olan CEO Gürcan Karakaş'ın ismi gövde bölümünde otomobilin ilk kaynağını yapan robota verilmiş.
Fabrikada otomasyon yüzde 90 gibi yüksek seviyede.
Robotlar, kaynaktan, boyaya adeta her işi yapıyor. Togg, son yıllarda gördüğüm fabrikalar içinde en çok robotu olan üretim tesisiydi. 1.2 milyon metrekarelik alan üzerine inşa edilen kampüs, 230 bin metrekare kapalı alana sahip. Kampüsün zemin güçlendirmesi için 44 bin beton kolon kullanılmış. Bu rakam 1500 metrekare tabanlı 7 tane 50 katlı gökdelene karşılık geliyor.
600 NOKTADA KONTROL
Kampüste gövde, boya ve montaj tesislerinin yanı sıra "Ar- Ge Merkezi", "Tasarım Merkezi", "Prototip Geliştirme ve Test Merkezi", "Strateji ve Yönetim Merkezi"nin yanı sıra "Kullanıcı Deneyim Parkı" birimleri yer alıyor. Otomasyon sayesinde Gemlik'te üç dakikada bir araç üretilebiliyor.