Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

İşte yağların tamamen zararlı olduğuna yönelik algıyı kıran, çok yağlı ama sağlıklı yiyecekler listesi...

  • 1
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Balıktan zeytine, fındıktan kabak çekirdeğine günlük hayatımızdaki birçok besin, aslında içindeki çoklu ve tekli doymamış yağlarla vücudumuza sayısız fayda sağlıyor.

  • 2
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Bu listedeki besinleri, yağlı olmalarına rağmen daha çok yemek gerekiyor.

  • 3
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Çoğumuz yağlı yiyeceklerden tamamen uzak durmaya çalışırız. Oysaki onların içlerinde de masum ve yararlı olanlar bulunuyor.

  • 4
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Örneğin, çoklu ve tekli doymamış yağların vücuda pek çok fayda sağladığı uzmanlar tarafından artık daha çok dile getiriliyor.

  • 5
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Mevsiminde yeneni makbul: Balık

Balıkta yüksek oranda omega 3 bulunur. Tekli doymamış yağ asidi olan omega 3, başta beyin ve kalp olmak üzere vücudumuzda birçok organın düzenli ve sağlıklı işleyişine katkı sağlar.

  • 6
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Balık yağının besin takviyesi şeklinde üretiliyor olmasının nedeni de budur. Bu yüzden her balığı mevsiminde yemek gerekir ki, güzelce yağlansın, hem lezzetli hem sağlıklı olsun.

  • 7
  • 25
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!
Bu yiyecekler çok yağlı ama çok sağlıklı!

Müthiş üçlü: Fındık, ceviz, badem

Fındık, badem ve cevizde de yararlı tekil yağlardan bolca bulunur.

BİZE ULAŞIN