Türkiye'nin en iyi haber sitesi

ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

'da vücudun sıvı dengesini korumak için iftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Ancak suyu yemekle birlikte değil, öncesinde ve sonrasında için. Tüm dünyayı etkisi altına alan salgını, alışkanlıklarımızı değiştirip düzenimizi bozdu. Salgınla uğraştığımız bugünlerde bağışıklık sistemimizi güçlü tutmamız gerektiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman, Ramazan ayında dengeli beslenmenin yollarını anlattı...

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

'da vücudun sıvı dengesini korumak için iftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Ancak suyu yemekle birlikte değil, öncesinde ve sonrasında için. Tüm dünyayı etkisi altına alan salgını, alışkanlıklarımızı değiştirip düzenimizi bozdu. Salgınla uğraştığımız bugünlerde bağışıklık sistemimizi güçlü tutmamız gerektiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman, Ramazan ayında dengeli beslenmenin yollarını anlattı...

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLÜ TUTUN

Bu yıl hiç ummadığımız ve yaşamadığımız bir süreçte 'ı karşılayacağız. Salgınla uğraştığımız bu dönemde özellikle önceliğimiz bağışıklık. Bağışıklığı sadece beslenmeyle sağlayamayız, stresle baş etmeyi bir nebze de olsa öğrenmek ve uyku saatlerine dikkat etmek önemli.

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

Beslenmede de yeterli ve dengeli beslenmek bağışıklığın olmazsa olmazı; ne fazla, ne eksik. Yetersiz protein almak gibi, fazla karbonhidrat almak da bağışıklığı baskılar.

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

SAHURA KALKIN

'daiftarla arası süreçok uzun. Süreyi daha da uzatmamak için mutlaka sahura kalkmaya çalışın.

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

SAHURDA KAHVALTI EDİN

Su vazgeçilmeziniz olmalı: İftarda 10, sahurda 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Yemekle birlikte değil, öncesi ve sonrasında için.

Sahurda en güzeli kahvaltı: Az tuzlu peynir, lor peyniri, bol yeşillik, ceviz içeren ve tam tahıllı ekmek ile yapılacak kahvaltı, iyi bir tercih.

İftarda çorba ile başlayın: Uzun açlığın ardından başlanacak yemek hafif ve sindirimi kolay olmalı. Burada da en iyi tercih baharatsız, et suyu veya tavuk suyu içermeyen çorbalardır.

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

BOL POSA, BOL HAREKET

İftarı ikiye bölün: Çorba ve salata ile başladığınız iftar sofrasına 10 dakika ara verdikten sonra ana yemeği yiyin.

Ramazan ayında dengeli beslenmenin püf noktaları

Zeytin yerine zeytinyağı: Sahurda yapacağınız kahvaltıda tuz içeriği yüksek olan zeytin yerine salatalık ve yeşillik üzerine gezdireceğiniz zeytinyağı daha iyi bir tercih olacaktır.

Kabızlık riskine dikkat: 'da gerek sıvı tüketiminin azalması, gerek belli saatlerde bir anda fazla yemek yemek, gerekse yetersiz posa alımı nedeniyle kabızlık görülebilir. Kabızlığın önüne geçmenin yolu, bol su, bol posa, bol harekettir.

SON DAKİKA