Tam kapanma sürecinde çalışma izin belgesi için yeni bir döneme geçildi. Sokağa çıkma yasağından muaf işletmeler, faaliyet kodlarına göre belirleniyor ve İçişleri Bakanlığı sokağa çıkma yasağı çalışma izni belgesi ekranından muafiyet kağıdı veriliyor. Bu nedenle de tam kapanma döneminde sokağa çıkma yasağı muafiyet belgesi, yani çalışma izni belgesi nasıl alınır sorusu, 17 Mayıs'a kadar dışarıda olmak zorunda olan çalışanlar tarafından araştırılıyor. İşte, e-Devlet çalışma izin belgesi nasıl alınır, nereden çıkartılır konusuyla ilgili gelişmeler...
ÇALIŞMA İZİN BELGESİ NEDİR?
İçişleri Bakanlığı, tam kapanma sürecinde muafiyet kapsamında bulunan iş yerleri tarafından düzenlenen mevcut görev belgelerinin 2 Mayıs Pazar günü saat 24.00'e kadar geçerli olacağını açıkladı.
İçişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, "Çalışma izin belgeleri e-Devlet üzerinden alınabilmesi için tüm hazırlıklarımızı tamamladık ve başvuru ekranı e-Devlet'te açıldı. Tam kapanma döneminde muafiyet kapsamında bulunan iş yerlerinde çalışan ve e-Devlet kapısında oluşan yoğunluk nedeniyle sisteme zaman zaman erişimde güçlük yaşayan vatandaşlarımızın endişe ve acele etmelerine gerek yoktur.
ÇALIŞMA İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
İlgili iş yerleri tarafından düzenlenmiş olan mevcut görev belgeleri 2 Mayıs Pazar günü saat 24.00'e kadar geçerli olacaktır. Ayrıca e-başvuru sistemine erişim güçlüğü yaşanması halinde ekteki form manuel olarak doldurulup çalışan ve iş yeri/firma yetkilisi tarafından imzalanarak görev belgesi kullanılabilir. Kimsenin mağduriyet yaşamaması ve muafiyetlerinin kötüye kullanılmaması için her türlü tedbirlerimizi aldık" denildi.