Gerekçeli karara göre; Gümüşhane'nin Kürtün İlçesine Bağlı Üçtaş ve Günyüzü Köyleri tarafından İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün "Bakan Oluru" ile tesis edilen işlemin iptali istemiyle Danıştay 10'ncu Dairesinde açılan davada Üçtaş Köyü ile ilgili işlemin iptaline oy birliğiyle, Günyüzü köyü ile ilgili işlemin ise bazı üyelerin şerhi ile birlikte oy çokluğuyla iptali yönünde karar verildi.
Konuyla ilgili yayınlanan 2023/7556 no.lu Üçtaş Köyü hakkında hazırlanan gerekçeli kararda, "Üçtaş Köyünün ekonomik durumu, coğrafi şartları ve kamu hizmetlerinden yararlanması hakkında dosyada somut bilgi ve verilerin bulunduğu, buna göre Üçtaş Köyünün, bağlanmak istediği Doğankent ilçesine 12 km., halen bağlı olduğu Kürtün ilçesine ise 16 km. mesafede olduğu, Doğankent ilçesi ile arasında yüksek dağ, geçilmesi zor derin vadi, göl vb. engellerin bulunmadığı, köy halkının fındık tarımı ve hayvancılıkla uğraştığı ve pazar yeri olarak Doğankent ilçesini kullandığı, coğrafi olarak yakın olmaları sebebiyle gelenek ve göreneklerde bir farklılık bulunmadığı, yapılan halk oylamasında da Yönetmeliğin 26. maddesinde aranılan "seçmenlerin yarısından bir fazlasının olumlu oy kullanmış olması" koşulunun sağlandığı, dolayısıyla köy sakinlerinin çoğunluğunun Kürtün ilçesinden ayrılarak daha önceden de bağlı oldukları Giresun ili, Doğankent ilçesine yeniden bağlanmayı istedikleri, bu haliyle idari bağlılığın değişmesinde esas alınacak kriterlerin Üçtaş Köyü yönünden gerçekleştiği anlaşıldığından, dava konusu işlemin Üçtaş Köyü ile ilgili kısmında kamu yararına, hizmet gereklerine ve hukuka uyarlık görülmemiştir" denildi.
Danıştay 10'ncu dairenin karar sonucu ise; "Dava konusu işlemin davacı Üçtaş Köyünün Giresun ili, Doğankent ilçesine bağlanma talebinin reddi yönünden iptaline, Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, oy birliğiyle karar verildi" ifadeleri kullanıldı.
Günyüzü Köyü ile ilgili yayınlanan 2023/7557 no.lu hakkında hazırlanan gerekçeli kararda ise; "Günyüzü Köyünün idari bağlılık değişikliği talebi yönünden Gümüşhane Valiliği, Gümüşhane İl Genel Meclisi ve Gümüşhane İl İdare Kurulu olumsuz görüş belirtmiş ise de; yukarıda aktarılan mevzuat hükümleri ile Giresun Valiliği, Giresun İl Genel Meclisi ve Giresun İl İdare Kurulunun, idari bağlılık değişimi hakkında olumlu görüş belirttiği birlikte gözetildiğinde; davalı idarece idari bağlılık değişikliği talebi yönünden Yönetmelikle kendisine verilen görev ve yetki kapsamında Bakan adına yetkili bir komisyon kurulmak ve Yönetmeliğin 26. ve 27. maddelerinde belirtilen kriterler dikkate alınmak suretiyle mahallinde inceleme yapılarak hazırlanacak raporlar, aynı Yönetmeliğin 47. maddesi uyarınca takdir yetkisi çerçevesinde değerlendirilerek bir işlem tesis edilmesi gerekirken, belirtilen yönde herhangi bir inceleme, araştırma yapılmaksızın başvurunun reddi yolunda tesis edilen dava konusu işlemin Günyüzü Köyü ile ilgili kısmında bu yönüyle kamu yararına ve hukuka uyarlık görülmemiştir" ifadeleri kullanıldı.
Gerekçeli kararda ise Başkan ve bir üyenin şerh düştüğü Danıştay 10. Dairesi kararına göre; Dava konusu işlemin davacı Günyüzü Köyünün Giresun ili, Doğankent ilçesine bağlanma talebinin reddi yönünden iptaline, Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 28/11/2023 tarihinde oy çokluğuyla karar verildi.