Güney Kutbu'na ilk defa 1911-12'de düzenlenen keşif yolculuğuna katılan hayvanlar sonunda saygı görmeye başladı. Bu hayvanlar hem yükün çoğunu taşıdı hem de bazıları canlarından oldu. Güney Kutbu'na ilk ulaşan olmak bir anda ulusal bir yarış olmuştu. Yarışı Norveçli Roald Amundsen'in ekibi kazandı. İngiliz Robert Falcon Scott'un ekibi ise dönüş yolunda açlık ve aşırı soğuktan öldü. Scott'un ölümü onun ulusal kahraman olmasını sağladı. Antarktika haritası bu maceraperestlerin isimlerini taşıyor. Ancak bu yolculuklarda kilit rol üstlenen at ve köpeklerin isimleri hiçbir yerde anılmıyor. Tarihçiler ve kutup uzmanlarına göre, hayvanlar olmadan bu macera kesinlikle gerçekleşmezdi. Gelecek yıl Amundsen-Scott'un başarılarının 100'üncü yıldönümü. Yapılacak törenlere bir hazırlık olarak, ABD Hava Kuvvetleri'nden bir albay şimdiye kadar yapılan bu ihmali düzeltiyor. Eylül sonundan itibaren, Yeni Zelanda ve Antarktika'daki McMurdo Üssü arasında yolculuk yapan uçakların kullandığı haritalarda Amundsen'in 11 tane kızak köpeğinin ve Scott'un atlarının isimleri yer alıyor. Haritalarda yer alan yön bulma işaretlerinde, Helge, Mylius ve Uroa (Amundsen'in Grönland köpekleri) ve Jimmy Pigg, Bones ve Nobby (Scott'un Mançurya ve Sibirya cinsi atları) onurlandırıldı. Birkaç yüz kilometre aralıklarda pilotların geliş zamanlarını, pozisyonlarını ve hava koşullarını bildirdikleri yerlerdeki yol işaretlerinin beş harflik standart formatına uyum sağlaması için bazı isimler değiştirildi. Yeni haritada Helge'nin ismi olduğu gibi kalırken Uroa, Urrua oldu. Jimmy Pigg ise Jipig olarak değiştirildi. Antarktika kıyısına gelmeden önceki en son yön bulma noktasının ismi Amerikalı kâşif Amiral Richard E. Byrd anısına Byrrd olarak kalacak. Amundsen-Scott Yüzüncü Yıl Havacılık Haritası, Antarktika araştırmalarını destekleyen askeri Deep Freeze Operasyonu'nun eski komutanı ABD Hava Kuvvetleri'nden Albay Ronald J. Smith'in iki yıllık çabasının ürünü. Hayvanların isimlerinin kıta haritasında yer almasına izin verilmediği için şimdi Illinois'te bulunan askeri üste danışmanlık yapan 54 yaşındaki Albay Smith gözünü hava haritalarına dikmiş. "Kime sorduysam, 'Muhteşem bir şey, devam et' diyerek destek verdi" diyor. Hava sahasının bu sektöründen sorumlu, Yeni Zelanda'daki Sivil Havacılık Kurumu projeyi destekledi ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nden alınacak onayın çıkmasını sağladı. Amerika Ulusal Bilim Kurumu da bunu tasdik etti. Amundsen'le ilgili kitap yazan Lynne Cox, 1911'de 19 Ekim'de Amundsen'le yola çıkan 52 köpeğinin isimlerinin derlenmesine yardım etti. Ayrıca kutba ulaşan ve geri dönmeyi başaran 11 köpeği tespit etti. Kullanılan isimlerden iki tanesi Uroa ve Mylius, yolculuğu 25 Ocak 1912'de bitiren köpeklere ait. Üç tanesi - Per, Frithjof ve Lasse - dönüş yolunda öldü. Helge, bitkin bir halde ölmek üzereyken kutba ulaştı ancak burada öldürüldü. Köpeklerden bazıları diğer köpeklerin ve bazen de adamların beslenmesi için etleri için öldürüldü. Albay Smith, atların isimleri için Londra'da bir arşivciden yardım aldı. Jimmy Pigg'in Jipig olmasının dışında Snippets'de Snipt, Bones Boenz, Jehu Jehoo ve Nobby Nobey oldu. Tarihi seyahati gerçekleştirirken Scott'un ekibi, Amundsen'den daha sonra, 1 Kasım 1911'de yola çıktı. Ayrıca rakibinden 97 kilometre uzun olan 2 bin 414 kilometrelik bir güzergâh seçti. Scott, kutba 17 Ocak 1912 tarihinde ulaştı. Günlüğünde, "Aman Allahım! Burası felaket bir yer ve buraya ilk ayak basanın biz olmamamız ise durumu daha da kötü yapıyor" diye yazdı. Yüzüncü yıl dönümü yaklaşırken, Güney Kutbu'nda bir tören yapılması düşünülüyor. Gemilerle özel turistik seyahatler planlanıyor. Bazı ülkelerin vatandaşları, otoritelerden bu ünlü kutup yolculuklarını tekrarlamak için izin istiyor. Norveç kar arabalarıyla kutuplara yeni bir yarış yapılmasını önerdi. Ancak bu sefer köpeklerin kullanılması gündemde değil. 1980'lerde yapılan bir araştırma, köpeklerin fok balıklarına ölümcül bir hastalık yaydığı ortaya çıktı. Bu yüzden, bir zamanlar tarihin yazılmasına yardımcı olan köpekler artık bu kıtadan men edilmiş durumda.