Çılgın Türkler şimdi de 'hibrid' otobüs üretti

Temsa Global, Avenue otobüsün hibrid versiyonunu üretti. 300 Türk mühendisin 1 yıllık çalışması sonucunda geliştirilen hibrid otobüs, yüzde 25 daha az yakıt tüketiyor

Giriş Tarihi: 21.9.2009
Temsa Ar-Ge Merkezi'nde Türk mühendisler tarafından geliştirilen yüzde 100 yerli ilk toplu taşıma aracı olan 'Avenue' serisinin 'Hibrid' versiyonunu üretti. Temsa Global'in ilk toplu taşıma aracı olan Dizel Euro 4 Avenue ardından üretilen CNG'li Avenue ve Dizel Euro 5 Avenue'yu takip eden Hibrid modeli ile ürün çeşitliliği tamamlanmış oldu. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyada toplu taşımada yaygınlaşan hibrid araçlara olan hassasiyet doğrultusunda yakın, orta ve uzun vadede geleceği öngörerek tasarlanan Temsa Hibrid Avenue aynı uzunluktaki standart otobüslere kıyasla yüzde 25 daha düşük yakıt tüketiyor.

TOPLU TAŞIMACILIK

2010 yılı son çeyreğinde seri üretime girmesi planlanan Temsa Hibrid Avenue'nun yokuş çıkarken aldığı takviye dizel motora gelen yükü, dolayısıyla yakıt tüketimini azaltmakta. Frenleme esnasında ise elektrik enerjisi üretip depolayacak olan Temsa Hibrid Avenue hem dizel hem elektrik motor ile çalışacak. 12 metrelik toplu taşıma araçları segmentinde 4 ayrı versiyonu bulunan Temsa Avenue ile toplu taşımadaki iddiasını ortaya koyan Temsa Global bu ürün çeşitleri ile dış ve iç ihalelerin güçlü bir adayı olmaya hazırlanıyor. Toplu taşımada standartları yükselten Temsa Avenue otobüsleri hafifliği, fiyat avantajı ve engelli yolculara özel tasarımının yanı sıra gövdede kullanılan paslanmaz çelik, alüminyum ve kompozit malzemelerin birlikte uyumu ile de dikkat çekiyor. Temsa Global CEO'su Mehmet Buldurgan, markaya ve Ar-Ge'ye yatırıma devam edeceklerini söyledi. Buldurgan, "Gelecekte daha da önem kazanacak marka, tedarik zinciri ve özellikle sinai mülkiyet hakları rekabetinde şimdiden Avrupa'da ve ülkemizde yerimizi aldık. Bu çalışmalarımızın eseri olarak da toplu taşımacılıkta çok daha önem kazanacak Hibrid Avenue aracımızı Türkiye'ye tanıttık. Toplu taşımacılığın önemli bir oyuncusu olan Hibrid Avenue ile toplu taşıma segmentindeki ürün gamımızı tamamlamış bulunuyoruz" dedi.

2010 YILI SONUNDA YOLLARA ÇIKACAK
- Gebze ve Adana Ar-Ge merkezlerinde geliştirildi.
- Hibrid Aveneu için 300 Türk mühendis, toplam 1 yıl çalıştı.
- Aynı uzunluktaki standart otobüslere kıyasla yüzde 25 daha fazla yakıt tasarrufu sağlayacak.
- Yokuş çıkarken aldığı takviye dizel motora gelen yükü, dolayısıyla yakıt tüketimini azaltıyor.
- Frenleme esnasında ise elektrik enerjisi üretip depolayacak.
- Dizel ve elektrik motoru ile çalışacak.

TEMSA KRİZDEN KAMU İHALELERİYLE KORUNACAK
2001 yılında yaşanan krize ihracatla direnen Temsa Global, bugün yaşanan krizde ise çareyi kamu ihalelerinde buldu. Temsa Avenue ile toplu taşımadaki iddialarını ortaya koyduklarını söyleyen Temsa Global CEO'su Mehmet Buldurgan, "Avenue'yu Gebze ve Adana'daki Ar-Ge Merkezi'nde çalışan 300 mühendisin gücüyle tamamen kendimiz geliştirdik. Şimdi her türlü kamu ihalesine hazırız' şeklinde konuştu. Yapılanlarla yetinmediklerini ve Avrupa'da verilen teşviklerle şehir içinde hızla büyüyen hibrid otobüs konusunda da harekete geçtiklerini anlatan Buldurgan, "Ürün çeşitleri ile dış ve iç kamu ihalelerin en güçlü adayıyız" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Çılgın Türkler şimdi de 'hibrid' otobüs üretti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN