Yeni çift kavramalı 7 ileri vitesli otomatik şanzımanın, mevcutta kullanılan Steptronic isimli 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini alması bekleniyor.
Yeni şanzımanın sistemi, aslında diğer çift kavramalı şanzımanlar gibi. İki adet yağ soğutmalı, ıslak tip debriyaja sahip sistemde bir debriyaj tek sayılı vites grubunu ve geri vitesi (1,3,5,7) hazırda tutarken, diğer debriyaj ise çift sayılı vites grubuna (2,4,6) hükmediyor. Debriyajlardan birisi devamlı hazır tutulurken, tepkilere sadece saniyenin çok kısa bir kısmında cevap verebiliyor.
Yeni şanzıman, her zaman sürücünün isteklerine göre vites değişimleri sunarken, otomobilin daha hızlı ve pürüzsüz bir sürüşe sahip olması için elinden geleni yapıyor.
Start/stop sistemini destekleyen şanzıman, ayak gaz pedalından ayrılınca motoru rölanti devrine düşüren sistem olan "coasting function" sayesinde de verimli olmayı başarıyor.
Ayrıca yeni şanzıman, gerekli donanımı içeren modellerde GPS verilerine de ulaşabiliyor. Vites kolunda, R, N ve D konumları bulunurken, park için P düğmesine basmak gerekiyor. Vites kolunu D konumundayken sola itince ise spor sürüşe veya manuel moda geçilebiliyor.
Yazı: Okan TÜMEN