T ürkiye elverişli coğrafi koşulları ve iklimi, geniş ekilebilir toprakları ve su kaynaklarının bolluğu ile tarım ve gıda alanında dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olarak kabul ediliyor. 1980'lerin ilk yıllarında başlatılan yeniden yapılandırma çalışmaları, 21'inci yüzyılda Türk çiftçisini ileri teknoloji kullanan bir üretim yapısına kavuşturdu. Çalışan nüfusunun dörtte birine istihdam sağlayan ve ülke milli gelirinin yüzde 7.1'ini oluşturan tarım endüstrisi artık çipler kullanıyor. Sektörün GSYH'ye olan mali katkısı 2002 ve 2014 yılları arasında yüzde 43 artış göstererek 2014 yılında 57.2 milyar dolara ulaştı. Türkiye'nin genç nüfusuyla ilintili olan pazar büyüklüğü, dinamik özel sektör ekonomisi, güçlü turizm geliri ve elverişli iklim koşulları sektörü güçlü kılan unsurlar arasında yer alıyor. Türkiye, dünyanın en büyük 7. tarım üreticisi olmakla birlikte kuru incir, fındık, çekirdeksiz kuru üzüm/kuru üzüm ve kuru kayısı üretiminde dünya lideri. Aynı zamanda dünyanın önde gelen bal üreticileri arasında yer alan Türkiye, 2015 yılında 18.6 milyon ton süt üretimi gerçekleştirerek bölgesinde lider süt ve süt ürünleri üreticisi konumuna geldi. Türkiye 2015 yılında 190 ülkeye 1781 tür tarım ürünü ihraç ederek 16.8 milyar dolar ihracat geliri elde etti.
YATIRIM İÇİN CAZİP PAZAR
Süt, yoğurt, peynir, kefir ve ayran gibi süt ürünleri geleneksel Türk beslenme düzeninin ayrılmaz birer parçası. Geleneksel olarak Türk süt ürünleri pazarına hâkim olan el yapımı ve ambalajsız ürünler, Türkiye ve bölge pazarlara kitle pazar yaklaşımıyla erişim sağlamak isteyen yatırımcılar için büyük bir potansiyelin varlığı anlamına geliyor. Bu potansiyel, sadece süt ürünleri pazarıyla sınırlı değil. Türkiye, ayrıca tarım sektörünün önde gelen küresel oyuncuları nezdinde kendini bölgesel bir üs ve tedarik merkezi için tercih edilen bir seçenek olarak konumlandırmayı hedefliyor.