'ın genetik ipuçları bulundu

Amerikalı bilimciler, de belli lerin birikimini etkileyen ları buldu. Buluş, ' riskini tespit etmeye yarayacak genetik ipuçları' olarak yorumlandı.

Giriş Tarihi: 5.4.2013 17:43 Güncelleme Tarihi: 5.4.2013 17:44

Nöroloji dergisi Neuron'da yayımlanan araştırmada, de belli lerin birikimini etkileyen lar tespit edildi.

Uzmanlar bu araştırmanın hastalarının beyninde oluşan değişimi anlamalarına yardımcı olacağını düşünüyor. Fosforile tau (ptau) olarak adlandırılan tau düğümleri tıklayın Alzheimer hastalığının işareti olarak görülüyor.

Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde bulunan yeni gen çeşitlemelerinden biri ile Alzheimer riskinde küçük bir artış, bilişsel zayıflama riskinde ise daha büyük artış görüldü.

Araştırma ekibi 1.200'den fazla insanın genetik bilgisini kullandı. Ekibin Başkanı Dr. Alison Goate "Bu genlerin Alzheimer hastalığında oynadığı rol hakkındaki bilginin yeni tedavi hedeflerinin ya da hastalığın yeni hayvansal ya da hücresel modellerinin tespitinde kullanılacağını düşünüyoruz" dedi.

İngiltere'deki uzmanlar, bu araştırma sayesinde, Alzheimer hastalığına işaret eden daha fazla genetik ipucuna ulaşıldığını ifade etti.

YAŞAM TARZI BUNAMADA ETKİLİ

Alzheimer Derneği yöneticilerinden Dr. Doug Brown, "Alzheimer ile bağlantılı yeni genler bulan bu araştırma, bilim insanlarının, durumunda beyinde gerçekleşen değişiklikleri daha iyi anlamasını sağlayacaktır" dedi.

Dr. Brown şöyle devam etti: "Bu tür araştırmalar gelecekte bu tür değişiklikleri engellemeye ve böylece bunamanın etkilerini yavaşlatma ve durdurmaya yönelik yeni tedaviler geliştirmemize yardımcı olacaktır."

Dr. Brown, yaşam tarzı ile ilgili etkenlerin önemini de vurgulayarak dengeli beslenme, düzenli spor, sigara içmeme ve tansiyon ve kolesterolün düzenli kontrolü yoluyla bunama riskinin azaltılabileceğini ifade etti.

BUGÜN NELER OLDU