John Bond, "Türkiye eşsiz bir ülke. Çok iyi eğitim almış gençleri var. Bir ülkeyi yaratan insanlarıdır. İnsanları yetenekli ve yönetimi de iyiyse o ülkede başarılı olursunuz" dedikten sonra, Türkiye gibi bir ülkede GSM şirketi sahibi olmanın ne anlama geldiğine değiniyor:
"Telsim'i satın aldığımız dönemde pazara girmenin fiyatı neyse biz onu ödedik. Hiç pişman değilim. Ben geçmişe ancak bir şeyler öğrenmek, ders almak için bakarım. Kararı sorgulamak için değil. Bir yatırım yaparken en önemli konu pazarı doğru seçmektir ve sonuçta mutlaka doğru yatırımı yaparsınız."
Bond'un söylediği bir başka cümle de çok ilgimi çekti. Yatırım kararlarıyla ilgili sohbet ederken, "Hayatı ileriye dönük yaşamak, geriye doğru anlamak benim felsefem. Çok fazla geriye dönük kararları sorgulamam. Vaktimi ileriye dönük projeler için harcamak isterim" diyor.
GSM pazarının üstünde büyüme
Londra'da şirketin 2010-2011 mali yılı ikinci çeyrek Türkiye sonuçlarını da geçen yıl başı göreve gelen Serpil Timuray anlattı ve rakamlar gösterdi ki Timuray ve ekibi stratejik iş planının önünde.
Vodafone'un son çeyrek gelirleri 535 milyon liradan 913 milyon liraya yükselmiş ve son altı aylık konsolide geliri de 1 milyar 766 milyon liraya çıkmış. Üstelik bu artış ara bağlantı ücretlerinin yüzde 52 oranında düştüğü bir dönemde gerçekleşmiş. Vodafone, son 4 çeyrektir GSM pazarının büyümesinin üzerinde bir büyüme gerçekleştiriyor. Son çeyrek itibariyle şirketin GSM sekrtörünün toplam cirosu içindeki pazar payı yüzde 25.1. Sektörün tümünde son çeyrekte gerçekleşen ciro 3 milyar 674 milyon lira ve bunun 913 milyon lirası Vodafone'a ait.
1.7 milyon net abone kazandı!
Türkiye'de numara taşımanın serbest hale gelmesi ikinci yılını doldurdu. Serpil Timuray'dan bu süre içinde en çok abone artışını da Vodafone'un gerçekleştirdiğini öğrendik. Vodafone iki yılda net 1.7 milyon yeni abone kazanmış.
Bir diğer konu da faturalı abone sayısı. Vodafone faturalı abone sayısının toplam aboneye oranı en düşük GSM operatörüydü. Önümüze konan rakamlar gösteriyor ki son 2 yılda önemli bir artış olmuş ve faturalı abone sayısı 2009 Eylül döneminde 2.1 milyonken Eylül 2010 döneminde 3.6 milyona çıkmış.
Öyle görünüyor ki Mart 2009 yılında iş planının sunumunu merkezde Sir John Bond'a yapan Timuray'ın aldığı güven ve destek boşa çıkmamış.