Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Mayınlı araziye 'organik bomba'

Swarovski taşlarıyla Türkiye'yi tanıştıran Turan, organik ürün satışından sonra bu alanda üretime de girmeye hazırlanıyor Turan, Güneydoğu'da temizlenmeye başlayan mayınlı arazilere organik tarım yapmak için talip olduğunu söyledi

Swarovski ismini duymayan kalmadı. Bu taşları Türkiye'ye tanıştıran Anıl Kurtuluş Turan'la bir araya geldiğimizde konunun buralara gideceğini tahmin edemezdim. Çünkü krizin konuşulduğu bugünlerde İstanbul Bağdat Caddesi ve Adressistanbul'da iki organik ürün satan mağaza birden açarak dikkat çekmişti Turan. Sağlıklı ve organik ürünler satan Health&Life Shops'ların sahibi Anıl Kurtuluş Turan'ın mayın tarlalarında organik tarım yapma gibi bir isteği olduğunu, cafe zinciri açmak istediğini de o masada öğrendim.

SWAROVSKİ CİROSU 10 MİLYON EURO
Kendisi aslında dört yıl önce Swarovski'yi Türkiye'ye getirmesiyle tanındı. Şu anda İstanbul'daki üç Swarovski mağazasının da sahibi. Turan, 2004'te ticarete inşaat işiyle başlamış. Eşini de bulmasını sağlayan Swarovski işine de eşinin baskısı ile girmiş. İlk mağazayı Nişantaşı'nda açmış. Şimdi 3 mağazası var ve 4 yıl sonunda 10 milyon lirayı aşan bir ciro yakalamış. "Bu iki alandan elde edilen geliri mantıklı kullanma adına başka olanaklar buldum. Krizden etkilenmeyen sektör olan ve kadınların çekim merkezinde bulunan kozmetik ve gıda" diyor Turan. Ancak tatsız gelişmeler de olmuş bu süreçte. Eşinin annesi ve abisinde kanser başlayınca yardımcı olma çabası içinde organik sektörünü fark ettiğini söylüyor. İki yıldır organik ürünler üzerinde çalışan Turan, ticari bir hale dönüşmesinin bir yılı bulduğunu belirtiyor. Turan "Organik ürünle ilgili nasıl çalışmalar yapalım diye düşünürken marka yarattık ve bunun üzerine dünyada diğer distribütörlüğünü yaptığımız markaları getirip mağazalar açarak sağlıklı yaşam konseptleri oluşturmaya başladık" diyor.

MARKALAŞMA İTHALATLA BAŞLADI
"Ben son halkadan, ithalattan başladım" diyen Turan, işe uzun vadeli bakışının gereğini böyle başladığını önce mağaza konseptini oluşturduğunu, marka yaratmaya çabaladığını ardından da üretim ayağı için çalışmalara başladığını anlatıyor. Markalaşma konusunda başarılı oldukları iddiasını kanıtlamak için de "Almanya, Fransa, İngiltere, Amerika'dan 'bayilik veriyor musunuz' diye e-posta'lar aldık, alıyoruz" açıklamasını yapıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA