Türkiye'nin en iyi haber sitesi

GÖKHAN MENGE

Kendime not: Araştırmadan bilgisayar donanımı alışverişi yapma

Bilgisayarınızı yenilemeyi kafaya koyduysanız, alacağınız parçaların her birinin sorunlarını daha satın almadan araştırın.

Teknolojik bir ürün satın alırken öncelikle aldığımız ürünün donanımına, tasarımına bakarız. Bize en uygun olanı seçmeye çalışırız. Fakat hep gözardı ettiğimiz bir konu satış sonrası satın aldığımız ürünün üreticisinin vereceği destektir.Bu konuda son olarak "yoğurdu üfleyerek yememi" sağlayacak marka AMD oldu.

Yaklaşık bir yıl önce masaüstü bilgisayarımı yenilemeye karar verdim. Şimdiye kadar dizüstü bilgisayarlarım hariç 5 farklı masaüstü bilgisayarım oldu. Hepsini de "toplama" denilen şekilde, yani parçaları ayrı ayrı satın aldım, birleştirdim. Donanım seçimi konusunda benden çok daha bilgili olan bir arkadaşımdan da ihtiyaçlarım doğrultusunda bana bir sistem oluşturmasını rica ettim. Sağolsun, beni kırmayarak güzel bir sistem oluşturdu. Bende hazırladığı sistemi gidip, büyük teknoloji mağazalarından birinden satın aldım. Fakat araştırma yapmadan donanım almanın ne kadar büyük bir hata olduğunu bundan sonra gördüm.

İşlemci > Ekran kartı > ve diğerleri...

Yeni bir bilgisayar kuracağınızda en çok önem verdiğiniz parça işlemci ve ekran kartı olacaktır (tabii bu oyuncular için geçerli). Yüksek performanslı alacağınız bu iki parçaya ayak uydurabilecek donanımları da etrafına serpiştirirsiniz bir anlamda. Ben arkadaşımın "Fiyatına göre performansı çok iyidir" tavsiyesine uyarak AMD işlemciden yana tercihimi kullandım. Ekran kartını da aynı şekilde Radeon serisinden aldım.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition işlemcinin performansından oldukça memnundum ilk aşamada. (Sonradan farkettim ki sitemize "Overclock Şampiyonu" diyerek haberini girmişiz) Fakat olay 3D uygulamaları çalıştırmaya gelince işin rengi değişti. 3D deyince aklınıza "3D gözlük" muhabbeti gelmesi. Standart oyunlardan bahsediyorum. Herhangi 3D bir oyunu 30 dk kadar oynadığımda işlemci hata verip bilgisayarı resetliyor. Yani anlayacağınız oyun oynayan bir kişi için çekilmez bir durum.

HyperTransport Sync Flood Error (HTSFE)

"HyperTransport Sync Flood Error" hatası aldığımda bunu AMD'ye danışmak yerine, herşeyin çözümünün olduğunu düşündüğüm Google'a danıştım ilk olarak. Binlerce kişi benimle aynı sorunla karşı karşıyaymış. Karşıma çıkan her kaynakta farklı farklı çözümler üretmişti insanlar iyi niyetle. Hatta AMD resmi forumlarında bile olan sorun buna rağmen tek bir resmi cevap ya da açıklama yapma ihtiyacı duymamıştı konuyla ilgili. Ben de internetten ulaştığım çözümlerin hepsini denedim, fakat sonuç alamadım. Bunun üzerine haliyle son çözüm olarak AMD resmi sitesinde yardım formu doldurmaya karar verdim. Fakat burada da bir hayal kırıklığı yaşadım.

Satış sonrası destek nasıl olmamalı 101

AMD resmi sitesindeki yardım forumu hatalarla doluydu ve gerekli olan bilgileri kutucuklara giremediğim için form göndermeme izin vermiyordu. Haliyle ben de AMD Türkiye'nin iletişim bilgilerini yine Google üzerinden bulabildim ve onlara da bir e-posta gönderdim. Fakat bir haftaya yakın süredir herhangi bir geri dönüş alamadım.

Bu kadar kötü bir müşteri tecrübesini bana yaşatan firmadan bir daha ürün satın alacağımı sanmıyorum. Muhtemelen buradan sonra muhattap alacağım da ürünün üreticisi değil, satın aldığım teknoloji mağazası olacaktır. Gidip garantisi devam eden ürünümü farklı bir marka işlemci ve uygun anakart ile değiştireceğim.

Burada öğrendiğim ders şudur: Kesinlikle araştırma yapmadan klavye - fare bile alma, parana yazık. Ayrıca marka seçimini de "havalı" olmasına göre değil, satış sonrası vaad ettiği desteğe göre yap ki daha sonra başın ağrımasın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.