'Bu yoğurdu 14 gün düzenli tükettiğiniz takdirde bağırsak faaliyetleriniz düzene giriyor' dendiğinde, böyle bir sorundan muzdarip olanlar büyük heyecana kapılmaz mı?
Probiyotik sütlü ürünlerden söz ediyorum. Dünyada şu anda 3 milyar dolarlık bir pazar hacmine ulaşmış durumda olan bu sektörün pazar lideri de yüzde 35'lik payıyla Fransa merkezli Danone. İçinde probiyotik maya yani bir çeşit yararlı bakteri barındıran yoğurt ve diğer sütlü içecekler için yaptıkları araştırmaları görmek için gittiğimiz Paris'teki Danone'un araştırma-geliştirme merkezinde, günde on tane prototip ürün geliştirildiğini öğreniyoruz.
Şirket bir bakteri bankası oluşturmuş ve şu anda topladıkları bakteri adedi 3 bini bulmuş. Tüm bu bakteriler yararlı bakteri. Bilim adamlarının raporlarıyla destek verdiği ve bilimsel kurumlardan onay alan bu bakterilerden örneğin birini içeren sütlü içecekler üretiliyor ve bu gıdayı kullanan kişinin mesela sindirim sistemi düzene giriyor. Paris'te bizler Ar-Ge merkezini gezerken, Türkiye'den Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Gastroenteroloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ali Özden'nin de katıldığı 'Probiyotik Kongresi' nde yüzlerce bilim adamı probiyotikli yoğurt ve diğer sütlü ürünleri ve faydalarını tartışıyordu.
Öyle görünüyor ki yakın geleceğimizde probiyotik ürünler hiç olmadığı kadar çok hayatımıza girecek. Şirketler de bunun önemini çoktan kavramışlar ki, örneğin 13. 7 milyar euro cirolu Danone, cirosunun yüzde 1'ini yani 137 milyon euroyu Ar-Ge harcamalarına ayırıyor. Ar-Ge harcamalarının yarıdan fazlası ise probiyotik ürün geliştirmede kullanılıyor. Sadece ArGe için çalışanların sayısı ise 600'ü buluyor.
Ar-Ge merkezinde katıldığımız toplantılarda, şu günlerde üzerinde hassasiyetle çalıştıkları ve tartıştıkları konunun probiyotikli ürünlerin zayıflama üzerinde etkisi olup olmadığı anlatıldı. Danone'nun bankasındaki 3 bin bakteriden biri yakında Ar-Ge'de teste girip, başarılı çıkabilir. Anlayacağınız tüketici bu kez de zayıflatan yoğurtlarla tanışabilir. Türkiye'deki probiyotik sütlü ürünler pazarının 17 milyon euroluk bir hacme ulaştığı ve pazarın en büyüklerinden birinin de Donone olduğu belirtiliyor. Probiyotik sütlü ürünler, Danone'nin Türkiye'de de yakın gelecekte en iddialı olduğu ve en çok para kazanacağı alanlardan biri olarak görülüyor.