Gıda sektöründe birbiri ardına yarattığı markalarla adından söz ettiren Crew Restaurant Group, emin adımlarla yoluna devam ediyor. Her biri farklı alanlarda öncü olan Timboo Cafe, Burger Story ve La Gioia markalarını bünyesinde barındıran grup, gıdada farklı bir konsept yaratmanın gururunu taşıyor. Uzman ve işini bilen bir ekip oluşturan grup, tüm şubelerde müşterilerine aynı lezzet ve kalitede ürün sunmayı hedefliyor. Crew için öncelikli hedef müşteri memnuniyetini sağlamak ve hiçbir şekilde kaybetmemek.
TİMBOO'YLA BAŞLADI
Türkiye'nin tanınmış birçok markasına daha önce kurumsal danışmanlık yapan Onur Dal ile Selçuk Türköz'ün gıda yolculuğu Timboo Cafe'yle başladı. Çocuk konseptinin ön planda tutulduğu Timboo Cafe'nin kurumsal kimliğini oluşturan Dal ve Türköz, çocukların iyi vakit geçirdiği, anne-babaların rahat yemek yiyebildiği bir mekan yarattı. İkili daha sonra Başkent'te burger üzerine çalışan ilk mekan olan Burger Story'i açtı. İzleyen dönemde İtalyan esintili Avrupa mutfağının en güzel yemeklerini müşterilerine sunan butik ve özel bir konsepte sahip La Gioia hizmete girdi. Onur Dal ve Selçuk Türköz, gıda sektöründe öncü hale gelen bu markaları tek grup altında toplayarak, "Crew" adını verdi. Türkçe karşılığı mürettebat anlamına gelen Crew, adı gibi ekip ruhunu ön planda tutuyor.
KALİTEDEN ÖDÜN YOK
Grup ortaklarından Onur Dal, bir işin altyapısını doğru kurmanın önemli olduğunu, kendilerinin de büyük bir titizlikle bunu gerçekleştirmeye çalıştıklarını söyledi. Crew Restaurant Group fikrinin oluşmasındaki başlıca nedenin kaliteden ödün vermemek ve standardizasyonu korumak olduğunu ifade eden Dal, "Kaliteden ödün vermek istemiyorsanız ve ürünleri misafire en iyi şekilde sunmayı hedefliyorsanız en başta yapmanız gereken bir altyapı sistemi kurmak. Türkiye'de bu çok az yapılan bir şey. İnsanlar bir sürü şube açıp, her şubeyi sanki farklı bir yer gibi düşünüp, öyle hareket ediyor. Biz bunu tam tersine çevirmeyi düşündük" dedi.
"Her şey ekiple ilgili"
Yeni
markalar oluşturmak için yeni bir merkeze ihtiyaç duyduklarını, bunun da tamamen ekiple ilgili olduğunu vurgulayan Dal, "O yüzden adımız Crew oldu. Selçuk da ben de ekip olmaya çok inanıyoruz. Ekip olmak özellikle de bizim işimizde çok önemli. Dolayısıyla Crew'in merkez haline gelmesi ve böyle bir oluşum içine girmemiz bu ihtiyaçlardan yola çıktı. Yani hata riskini minimalize etmekle alakalıydı. Bu kontrol mekanizmamızı fazlalaştırıyor, standardizasyonu sağlıyor ve kalite kontrolünü yükseltiyor. Her ürünün günlük hazırlanması ve raf ömrüyle tüketilmesi esas kuralımız" diye konuştu.
7 gün işin başındalar
Selçuk
Türköz, haftanın 7 günü yaptıkları işle yaşadıklarını anlattı. Türköz, "Bu iş özel ve sosyal hayat bırakmıyor. Bizimkisi sadece gönlünüzü vererek yapabileceğiniz bir iş" diye konuştu. Onur Dal ise mekanın başarısına inandıklarını vurgulayarak, bu doğrultuda çalıştıklarını söyledi. Dal, çalışma prensiplerini "Kendimiz o mekandan keyif alıyorsak biliyoruz ki gelenler de keyif alır. Mekanın enerjisini, sinerjisini sağlayan şey sadece yemekler değil, oradaki ortam, insanlar, iletişim hepsi etkili oluyor. Güler yüz çok önemli. Biz personelimize eğitimlerde şunu söyleriz: 'Gelenlere evinize gelen misafir muamelesi yapmazsanız, bizim aramızda yeriniz yok' sözleriyle anlattı.