OTOMOBİL pazarının daralma eğilimine girdiği Almanya’da BMW, 1,8 milyon araç satarak 2012 yılı için belirlediği hedefi tutturdu. Bayerische Motor Werk (BMW), Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Eichiner, Welt gazetesine yaptığı açıklamada, gelecek yıl da satış sayılarını artırmak istediklerini ancak ekonomik gelişmelerin bunu zorlaştığını söyledi. Eichiner, Avrupa’da 2013 yılında bu pazarda bir büyüme olacağını görmediğini, en iyi durumda bir durgunluk olacağını, ancak yeni araçları piyasaya süreceklerinden iyi bir başlangıç pozisyonuna sahip olduklarını kaydetti. ABD’de araç piyasanın yüzde 5 oranında artabileceğini dile getiren Eichiner, BMW’nin Avustralya, Rusya, Kore ve Türkiye gibi orta büyüklükteki pazarlarda etti. Eichiner, 2013 yılında Çin’de de satış oranlarının artmasını beklediklerini de vurguladı.\n\n
VW’DE DURUM\n\nDünya çapında geniş bir pazara sahip olan VW ise, bu yılın ilk 11 ayında 8,29 milyon araç sattı. VW de gelecek yıl satışlarının artacağından hareket ediyor. Daimler ise, özellikle Asya ve Kuzey Amerika pazarında yük taşıt satışlarını artırdı. Kasım 2012 itibarıyla Daimler, dünya çapında 420 bin yük taşıtı sattı. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 oranında artışı ifade ediyor.\n\n
PAZAR DARALIYOR\n\nDuisburg’daki Center Automotive Research şirketinin araştırmasının bulgularına göre, 2015 yılına kadar Alman otomobil pazarı küçülecek. Şirketin yöneticisi ve otomobil sektörü uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, şu anda dünyada beşinci sırada olan Alman otomobil pazarının 2015’te yedinci sıraya düşeceğini bildirdi.