ALMANYA’DA daha önce önemli statü göstergesi olan otomobil, ev ve yatın yerini şimdi eğitimli olmak, süresiz bir iş anlaşmasına ve iyi bir vücuda sahip olmak aldı. Different adlı kurumun internet ortamında 2000 kişi ve 30 üst düzey yöneticiyle yaptığı görüşmenin sonuçlarına göre, Almanların son zamanlarda en önem verdiği konuların başında iyi bir eğitim almak ve buna bağlı olarak kendine zaman ayırmak geliyor.\n\nSoru sorulanların yüzde 90’ı akademik veya mesleki bir eğitimi yaşamlarının en önemli unsuru görüyor. Yüzde 852lik bölüm ise süresiz bir iş anlaşmasına sahip olmayı, yüzde 84'ü ise sportif ve sağlıklı bir vücuda sahip olmayı önemsiyor. Kendine ait bir eve sahip olmak, çocuk sahibi olmak, iyi yemek pişirebilmek, çok dil konuşabilmek, evli olmak, dünya siyasetini takip etmek ve boş zamanlarında gönüllü bir işe angaje olmak, diğer statü sembolleri olarak dikkat çekiyor.\n\nYAŞ İLERLEDİKÇE DEĞİŞİYOR\n\nGençlerin güzel bir akıllı telefona ve yanlarındaki eşlerinin başkaları tarafından beğenilmesi hoşlarına giderken, yaşı ilerlemiş olanlarda teknolojiden daha fazla uzaklaşıp kendine zaman ayırabilmek, uzun ve mutlu bir evliliğe sahip olabilmek önem taşıyor. Araştırmaya göre insanlar artık para ile oluşturulan elit kesim yerine bilgi ile oluşturulan elit kesimde yer almak istiyor. Bu kesime firmalar da büyük önem veriyor.\n\n
OTOMOBİL MARKALARI ÖNEMLİ\n\nÖte yandan statü göstergesi olarak tercih edilen markalar arasında yüzde 11,5 ile Apple, yüzde 8,9 ile Audi, yüzde 8,6 ile Mercedes, yüzde 7 ile BMW ve yüzde 6,4 ile Porsche geliyor. Güzel bir bahçeye sahip olabilmek de statü göstergesi olarak dikkat çekiyor.\n\n \n\n
FRANKFURT