Türkiye'nin en iyi haber sitesi

73 milyar dolarlık parfüm endüstrisi

Her yıl ortalama 100 yeni koku piyasaya sürülüyor. Bir erkek 30 saniye içinde kokuyu sevip satın almaya karar veriyor. Kadınlarda ise bu süre altı dakika. Kişi başı ortalama parfüm harcaması ise 75 dolar. İşte kadın erkek herkesin vazgeçemediği parfümle ilgili yeni trendler...

73 milyar dolarlık parfüm endüstrisi

atv'de yayınlanmaya başladığı andan itibaren lüks, moda ve parfüm dünyasını kendisine esir eden Şahin Tepesi'ni izleyip de parfümün büyülü yolculuğundan etkilenmemek imkansız. Beş duyunun en güçlüsü olan koku alma duyumuz bizi tek bir parfüm notasıyla yıllar arasında yolculuğa çıkarabilirken, parfüm dünyasının da dünyanın dört bir yanında her geçen gün gücünü artırmasından daha doğal bir şey olamazdı. Belki hâlâ hipermarketler ve marketler koku, kolonya ve deodorant gibi ürünlere en hızlı ulaşım noktası olsa da dünyanın dört bir yanında kurulan niş parfüm evleriyle ve modaevlerinin kendi ruhlarını daha iyi yansıtmak için tasarladıklarıyla parfüm hayatımızın vazgeçilmez değerlendirinden biri. Farklı alanlarda analizler sunan araştırma şirketi Statica, küresel parfüm endüstrisinin 2018 yılında yaklaşık 73 milyar dolar olduğunu açıkladı. 2024 yılında bu rakamın 92 milyar doları bulması bekleniyor. Gelin parfüm dünyasına hep beraber bir göz atalım.


Tüketiciler üzerinde pazar araştırması yapan NPD Grubu, dünyada yaşanan her şeye rağmen geri adım atmadan her sene daha da büyüyen nadir sektörlerden birinin parfüm endüstrisi olduğunu açıkladı. Koku dünyası içinde kolonyalar, deodorantlar, parfümler ve sayısız birçok ürün bulunuyor. Ve bu ürünlerin en büyük satış noktasını hipermarket ve marketler oluşturuyor.


Sadece ABD'de kadın koku ürünlerinin sayısı yaklaşık olarak bin 160. Yani 1997 yılından bu yana rakam yüzde 400 büyümüş durumda. 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre ABD'de büyük bir mağazada yaklaşık bin 100 farklı markanın ürünü bulunduğu ifade ediliyor.
Koku dediğimizde aklımıza ilk olarak modaevlerinin parfümleri gelse de bu alan tüm endüstrinin yaklaşık yüzde 46'lık kısmını oluşturuyor.
Ortalama bir parfüm için cebinizden yaklaşık 75 dolar çıkıyor.
Euromonitor International tarafından yapılan pazar araştırmasına göre her yıl yaklaşık 100 koku ürünü piyasaya çıkıyor.
İnsanlar tüm zamanlarda çiçekli kokuları çok seviyor. Onu oryantal notalar ve limon notaları izliyor.
Bir parfümü satmak demek bir küçük dünya satmak anlamına geliyor. Kadınlar parfümle beraber, deodorant, kokulu losyon, krem ve saç kokusunu bir arada kullanmayı seviyor.


Kendinize belki deodorant almayı tercih ediyorsunuz. Ama özel günlerde parfüm setleri satın almak çok popüler. Hâlâ koku dünyasının yüzde 22'lik satışı bu setler üzerinden yapılıyor.
18-64 yaş aralığındaki erkekler her yıl en azından bir koku ürünü satın alıyor. Erkeklerin yüzde 23'ü düzenli olarak koku kullandığını söylüyor. Tabii ki kadınlarda bu durum daha da farklı. Her beş kadından dördü düzenli olarak koku ürünü kullandığını söylüyor.
Erkekler kendileri için parfüm seçerken kadınlardan daha ince eleyip sık dokuyor. Yüzde 80'i sevdiği bir kokuya karar verebilmek için uzun bir süre araştırma yaptığını söylüyor. Erkekler kendilerine koku alınmasını sevmiyor. Erkeklerde yaş grubu büyüdükçe koku ürününe harcanan para da artıyor. En çok para harcayansa 35-39 yaş aralığındaki erkekler.


Kadınlar parfüm konusunda trendlerden, ünlü isimlerden, arkadaşlarından, tavsiyelerden ve hayatlarındaki erkekten etkilenerek koku ürünü satın alıyor. Ve yüzde 79'unda bir şişeden fazla koku ürünü bulunuyor. Yüzde 8'indeyse 11 şişeden fazla parfüm bulunuyor.
Parfüme karar verdikten sonra değişikliğe gitmeyen kesim koku alışverişini yüzde 69 oranında internet üzerinden yapmayı tercih ediyor.
Bir erkeğin kokuyu sevip sevmediğine karar verip satın alması yaklaşık 30 saniyesini alıyor. Durum kadınlarda biraz daha karışık. Kadınlar bu işleme yaklaşık 6 dakika ayırıyor.
Koku dünyası her yıl yaklaşık 800 milyon doları tanıtım için harcıyor. Eşantiyonlar, yazılı, görsel ve dijital basında yer alarak ürünlerin tanıtımı yapılıyor.

ÜNLÜ PARFÜMLERINDE TAYLOR'INKI BIR NUMARA

Ünlü isimlerin ellerini attıkları ilk alan koku dünyası oluyor. Bu konuda bu zamana kadar yıllık kazancı en fazla olan Elizabeth Taylor. 2013 yılında yapılan son gelir açıklamasına göre Taylor (White Diamonds) yılda parfüm satışından 55 milyon dolar kazanmış. Onu 42 milyon dolar ile Jennifer Lopez ve 37 milyon dolarla Justin Bieber izliyor.


Chanel No:5, yaklaşık 90 yaşında da olsa koku dünyasının tüm zamanların en çok satan beş ürününden biri.
Hâlâ en çok satın alınan erkek koku ürünü Old Spice. Marketler ve hipermarketler içinde satılan erkek koku ürünleri ve tıraş losyonlarından her yıl yaklaşık 86 milyon dolar kazanılıyor.

TÜRK KADINI ÇİÇEKLİ NOTALARI SEVİYOR

NEZİHE AKYOL Te-Ha Group Pazarlama Direktörü

Parfümünü seçmek için evine özel servis alanlar var
Türkiye'de en çok beğenilip talep gören markamız Burberry.
Niş markalarda ise İtalyan parfüm markası Tiziana Terenzi hem Türk hem yabancı müşterilerimiz tarafından yoğun ilgi görüyor.
Özellikle son beş yıldır bir hayli gelişen parfüm piyasasında, artan ürün sayısı ve farklı konseptte parfümler ile müşteriler farklı anlar için farklı parfümler kullanmayı da tercih edebiliyor. Gündüz için ayrı, gece için ayrı veya farklı mevsimlere göre parfüm değiştirebiliyorlar.
Kadınlar daha çok çiçeksi ve tatlı notalar, erkeklerse baharatlı ve odunsu notaları seviyor.
Ancak günümüzde unisex kokular da bir hayli revaçta, bu segmentte de amber ve sandal ağacı çok tercih edilen parfüm notaları diyebilirim.
Türkler yurtdışında da bilinen, popüler olan parfümleri daha çok tercih ediyorlar.
Şu sıralar daha sık duyar olduğumuz niş parfümler de günümüzün yükselen trendi.
Home of Scents'e gelen müşteriler, daha rahat bir hizmet için üst katımızda bulunan özel servis alanını tercih edebiliyor veya evlerinde servis almak için de ekibimizi çağırabiliyor.
Distribütörü olduğumuz en uygun fiyatlı parfüm markamız Mandarina Duck, sadece Boyner mağazalarında satılıyor. En pahalı parfüm markamız İngiliz niş parfüm evi Clive Christian.
Son dönemlerde saç parfümleri oldukça popüler.
Tüm markalarımızdan yılda yaklaşık 350 bin şişe parfüm satıyoruz.

YILDA 750 BİN ŞİŞE PARFÜM SATIYORUZ

DENİZ AKSOY ARCON KOZMETİK CEO/ YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI


Markalarımız arasında en çok satılan ilk üç marka; Dior, Hermes ve Paco Rabanne'dır.
Türk tüketicinin maalesef parfüm sadakati yok. Daha çok yeniliklere odaklı bir tüketicimiz var.
Kadınların tercihi daha çok şıklığı, gizemi ve büyüleyiciliği yansıtan çiçekli, oryantal notalar, erkeklerde ise, belirgin, erkeksi ve gücü temsil eden aromatik, baharatlı notalar.


Hermes'in Hermessence Myrrhe Eglantine isimli parfümü 12.281 TL fiyatıyla, satışta olan en pahalı parfüm. Zadig&Voltaire markamızın This is Him! parfümü ise 50 ml versiyonuyla en düşük fiyatlı ürünümüz. (385 TL)
Hediye parfüm alırken öncelikle aldığınız parfümün kişiliğine, tenine, ruhuna uygun olup olmadığından emin olmanız lazım. Her parfümün bir hikayesi vardır. Kişiliğinize, tarzınıza, yaşamınıza daha da önemlisi ruh halinize en yakın hikaye, size en uygun parfümdür. Gün içinde ruh halinize göre birden fazla parfüm bile kullanabilirsiniz.
Arcon Kozmetik olarak, yıllık 750 bin adedin üzerinde gerçekleştirdiğimiz parfüm satışıyla, parfüm pazarında lider konumdayız.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
73 milyar dolarlık parfüm endüstrisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN