Netlog Lojistik Grubu şirketlerinden İntercombi (ICL) Uluslararası Taşımacılık A.Ş. , Avrupa'nın en büyük Multi-Modal taşımacılık şirketlerinden biri olan SAMSKIP'le %50 ortaklı GREENBRIDGE N.V. yi hayata geçirdi. Merkezi Hollanda Rotterdam da olan şirket, Türkiye ve Avrupa arasında yapılan taşımacılığı yeniden tanımlayacak bir sistemle piyasaya giriyor. Avrupa ve Türkiye'de GREENBRIDGE (Yeşil Köprü) markasıyla konumlanacak şirket Türk ihracat ve ithalatçılarına ciddi avantaj yaratacak ve diğer ülkelerle rekabet etmelerine fayda sağlayacak.
Sunduğu yenilikçi hizmetlerle yurtiçi ve uluslararası lojistik alanında Fortune 500 listesinde en büyük Türk Lojistik şirketi olarak yerini alan Netlog Lojistik Grup şirketlerinden biri olan Intercombi Uluslararası Nakliye ve Lojistik AŞ, verimli ve çevreci intermodal projesi olan GreenBridge'i 2014 yılının ilk günlerinde faaliyete GEÇİRİYOR.
Şirketin, Avrupa'da multimodal taşımacılığın en büyük kuruluşlarından biri olan Samskip'le %50-50 ortak kurduğu şirketin operasyonun merkezi ise Hollanda'nın Rotterdam şehrinde olacak. Sistem Türkiye de İntercombi tarafından Avrupa da ise Samskip tarafından pazarlanacaktır.
Denizyolu, demiryolu, karayolu ve nehir taşımacılığı gibi bütün taşıma modlarının kullanıldığı GreenBridge sisteminin Türkiye'de benzerleri olmasına rağmen, birçok ilkleri barındırmasıyla özel bir öneme sahip olduğunu aktaran Netlog Lojistik Grup Başkan Yardımcısı Gökalp Çak, projeyle ilgili şu bilgileri verdi: "Daha önce de olduğu gibi yarı römorklarımız İstanbul'dan UN RO-RO gemileriyle Trieste'ye gidecek. Ancak bu sefer, yarı römorkların yanı sıra '45 Foot Highcube Palletwide' diye adlandırılan, bire bir TIR ölçeğindeki konteynerlerimiz de iki sıra üst üste konularak gemiye bindirilecek ve taşınacak. Trieste'ye gelen TIR ve Konteynerler, buradan ICL ve Samskip'in sahibi olduğu GreenBridge firmasına ait olan blok trenlerle Almanya'nın Duisburg şehrine gönderilecek. Bu tren katarında 23 konteyner ve 12 "cranable" (vinçle kaldırılabilen) yarı römork, toplam 35 adet ünite taşınabilecek. Sistem İstanbul'dan Duisburg'a 5 günde ulaşacak. Bu operasyon için 200 Cranable (vinçle kaldırılabilen) römorku filomuza dahil ettik. Duisburg'a ulaşan konteyner ve yarı römorklar buradan Kuzey Fransa, İngiltere, İskandinav ülkelerine yine Multi-Modal yöntemlerle veya kendi konteyner taşıyan kara araçlarımızla müşterilerimize ulaştırılacak. Bu akış ithalat yüklemelerinde de aynı şekilde yürüyecektir. "
Duisburg'da kullanılacak tren terminali GreenBridge'in olduğunu ifade eden Çak, Duisburg'un stratejik olarak çok güzel bir noktada olduğunu, 400 km yarı çapında Hollanda, Belçika, Kuzey Fransa ve Almanya gibi ana ekonomilerin tam ortasında konumlandığını belirtti. Duisburg' a varış yapan ürünler aynı gün kara yoluyla tüm bu ülkelere dağıtılabilecektir. Buna ek olarak GreenBridge'in en stratejik özelliği olan servis ise, buraya Türkiye' den gelecek konteyner ve dorselerin bu terminalden İngiltere, İrlanda, İsveç, Norveç ve Baltık ülkelerine her gün onlarca direk tren ve gemi hatlarıyla bağlanarak ulaştırılması olduğunu belirtti.
2014 Ocak ve Mart ayları arasında alışma süresi boyunca haftada 3 blok tren seferi ile başlayacak bu sistemin, Nisanda haftalık 5 sefer, Mayısta haftalık 7 sefer ve Ağustostan sonra ise günlük 2 tren seferiyle büyük bir hacme ulaşacağını aktaran Çak, "Gelecek dönemde bu sistemde taşınan konteyner ve yarı römorkların oranlarında ihtiyaçlara göre değişiklik yapabilme esnekliğimiz olacak. Kuzey ve Batı Avrupa'ya hizmet veren Samskip ise bu işbirliğiyle Güney Avrupa'ya açılacak. GreenBridge Türkiye'nin Avrupa ile yapacağı ticarette ciddi avantajlar yaratacak ve proje olarak Türkiye'nin 500 milyar USD ihracat hedefine ulaşmasını sağlayacak altyapıya ciddi destek olacak. " dedi.
Bu projeyle aynı güzergahta karayoluyla yapılan taşımaya oranla yüzde 275'lere varan azaltılmış karbon salınımıyla çevre hassasiyetlerinin altını çizen Çak, Multi-Modal bir proje olmasına rağmen zaman olarak da avantajlı olacaklarını söyleyerek şunları söyledi: "Mevcut Inter-Modal operasyonlarda zaman konusunun bir soru işareti olmasına rağmen yaptığımız işbirliğiyle bunu da bir avantaja dönüştüreceğiz. İstanbul'dan Ro-Ro ile hiçbir sınıra takılmadan ortalama 62 saatte Trieste'ye kadar gidebiliyorsunuz. Trieste'de 8 saat elleçme süresinden sonra tarifeli olarak sınırlara takılmadan 35 adet üniteyi 17-24 saate Duisburg'a ulaşarak karayolundan daha avantajlı zaman alternatifi sunacağız."
Büyük Proje; Büyük Yatırım
Duisburg'tan yapılacak karayolu operasyonlarında ise Intercombi Danube isimli Romanya'da Kurulu grup şirketinin çekicilerini kullanacaklarını açıklayan Çak, proje için ilk etapta 480 adet 45'lik "High cube" (90 m3) konteyner, 200 adet elleçlenebilir tenteli yarı römork ve 100 adet konteyner taşıyıcı şasi ve 70 adet roll treyler(Mafi) yatırımı gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi. Buna ek olarak UN Ro-Ro ve Alman Devlet Demir yollarına ciddi teminatlarla uzun vadeli hizmet sözleşmeleri imzaladıklarını belirtti. Bu yatırıma ek olarak 2014 Mayıs ayına kadar ek 600 konteyner, 150 Konteyner taşıyıcı şasi ve 300 elleçlenebilir dorse eklenecektir.
Netlog olarak 2013 senesinde 55 m. Avroluk araç yatırımı yaptıklarını belirten Çak, 2013 sonu ve 2014 senesinde GreenBridge içinde ciddi yatırım öngörüyor.
BİZİM SİSTEMİMİZ FARKLI
Bugün piyasada GreenBridge sistemine muadil birçok proje ve rakip sistem konuşulmaktadır. Ancak GreenBridge ve diğer sistemler dışarıdan birbirine benzer dursa da GreenBridge gerçek anlamda rakiplerinden farklıdır. Öncelikle İngiltere ve Kuzey Avrupa'nın En büyük Multi-Modal hizmet sağlayıcısı Samskip ve her gün kaldırdıkları kendi 35 tren ve 11 gemileri GreenBridge sisteminin bu bölgedeki dağıtım ağını oluşturmaktadır. GreenBridge aktif olduğu gün, bu büyük altyapıyı Türkiye'den sadece GreenBridge ile çalışan firmalar kullanabilecektir.
GreenBridge sadece tren sistemi satmamaktadır. GreenBridge müşterilerine anahtar teslim, kara yolu kadar süratli, %250 daha çevreci ve ciddi maliyet avantajlı bir taşıma sistemi sunmaktadır. Her biri TIR Römorku ölçeğinde konteynerlerle İngiltere, İrlanda, Almanya, Belçika, Hollanda, İsveç, Norveç, Avusturya, Danimarka, Fransa, İsviçre ve İtalya ya ciddi avantaj sağlayan bir sistemi sunmaktadır. GreenBridge müşterileri yüklerinin durumunu online sistem üzerinden, ürünün teslim alındığı andan dağıtıma kadar olan tüm süreçte takip edebilecektir. Kullanılan tüm gemi, tren, son nokta dağıtım aracı ve konteynerleri GreenBridge firmasının öz mal altyapısı veya anlaşmalı tarifeli sistem operatörü olduğundan, müşteriler direk sistemi görüntüleyebilecektir. Tabi senelik 800.000 TEU Multi-Modal konteyner hareketi yöneten Samskip firmasının Avrupa da ki gücü, güvenilirliği ve know-how'ı da müşterilerin sisteme ciddi güvenle bakmasını sağlamaktadır.
Sistemimiz gemi, tren ve konteyner anlaşmalarını minimum 3 senelik yaptığından ve ciddi cezai şartlarla bunları bağladığından, GreenBridge müşterileri hizmetin uzun soluklu ve kalıcı olduğundan emin olabilirler.
GreenBridge tanıtım Videosunu www.greenbridgemm.com web sitesinden görüntüleyebilirsiniz.