İstanbul- Çanakkale-Balıkesir otoyol projesi için düğmeye basıldı. Yap-İşlet-Devret modeli ile 2023 yılında hizmete açılması planlanan ve maliyeti 9 milyar 843 milyon lira olarak hesaplanan 324,415 kilometre uzunluğundaki otoyol projesinin güzergahı belli oldu.
Balıkesir Balya ilçesinde son bulacak. Proje tamamlandığında İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak.
BOĞAZ GEÇİŞİNE ALTERNATİF
Proje ayrıca İstanbul Boğaz Geçişi'ne yeni bir alternatif oluşturacak şekilde planlandı. Bu çalışmalar doğrultusunda Çanakkale Boğazı Köprüsü, Çanakkale boğazının kuzey kesiminde Sütlüce Suluca arasında Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlayacak bir asma köprü olacak.
DEV PROJE
Gelibolu-Lapseki arasında konumlandırılacak olan Çanakkale Boğazı Köprüsü'nün uzunluğu 3 bin 869 metre, köprünün orta açıklığı 2 bin 23 metre, yan açıklıkları ise bin metre olarak hesaplandı.
DÜNYANIN EN BÜYÜK AÇIKLIKLI KÖPRÜSÜ OLACAK