Kişisel markanızın en önemli adımlarından biri iş planınızın olmasıdır. Oluşturduğunuz planı günlük olarak uygulamanız önemlidir. Acele etmeyin; adımlarınız yavaş ve istikrarlı olmalı.
İş planının dışında kişisel marka çalışmanızda size yardımcı olacak ipuçlarına bakalım. Marka Danışmanı Asuman Korugan, yeni markalaşma yoluna gidenlere 10 önemli ipucu verdi.
Kişisel markalaşmanın en önemli şartı elbette kendiniz olmaktır! Ancak bunun yanında kişiyi başarıya götüren birçok faktör vardır. İşte Marka Danışmanı Asuman Korugan'dan kişisel markalaşma için 10 önemli ipucu!
1.Kendini Tanı
Etkili bir kişisel marka, gerçek ve orijinal olmayı gerektirir. Yeteneklerinizi bilin ve elinizden gelenin en iyisini yapın ama en önemlisi kendiniz olun. Olmadığınız bir şeyi göstermeyin. Başka birini oynamak, uzun vadede sürdürülebilir bir şey değildir. Gerçek siz mutlaka ortaya çıkacaktır.
2.Hedefini Belirle
Kendinizi bir kurumsal şirket markası gibi düşünün. Uzmanlık konunuzu seçin. Kendinizi nerede ve nasıl görmek istiyorsunuz? Beş yıllık bir dönem için bir kariyer/pazarlama stratejisi hazırlayın ve bir yol haritası çizin.
5.Alan Adını Hemen Alın
Internet siteniz için alan adının (domain) daha önceden alınıp alınmadığını kontrol ederek vakit kaybetmeden satın alın.
6.Logonu ve Marka Rengini Seç
Logonuz ille de bir profesyonel tasarımcı tarafından hazırlanmak zorunda değil. Ama sizi ifade edecek, işinizi yansıtacak ikon ve renk üzerinde düşünmeli ve bir karar vermelisiniz.
7.Internet Sitesinin İçeriğine Karar Ver
Ne kadar çok bilgi paylaşmak isteseniz de, siteniz sade ve anlaşılır olmalı. Farklı yaş ve internet deneyimine sahip kişiler bu sayfayı ziyaret edecek. Internet sitesi, markanıza odaklanmış olmalı. İçeriğinde özgeçmişiniz, yaptığınız iş, becerileriniz, hizmetlerinizden örnekler, iletişim bilgileri ve uygun görseller barındırmalı.
8- Sosyal Medya Planı Olmalı
Mutlaka sosyal medyayı kullanın ama hedef kitlenizin bulunduğu, sizin de aktif kullandığınız mecralarda olun. Kullanmadığınız sosyal medya hesapları açmanın bir anlamı yok. Kişisel markanız konusunda bir stratejik plan yapmadan blog açmamanızı, sosyal medya paylaşımları yapmamanızı öneririm. Ayrıca sosyal medya için de bir planınız olmalı.