Geçtiğimiz yıl temeli atılan Ovit Tüneli, ulaşıma açıldı. Kontrollü bir şekilde ulaşımın açıldığı tünel, 14. 3 kilometre uzunluğunda.
Rize'nin İkizdere İlçesi Ovit Dağı Geçidi'nde geçen yıl Kasım ayında Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımı ile ışık göründü töreni yapılan 14.3 kilometre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın 3'üncü uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Ovit Tüneli'nde tek tüpte ulaşım kontrollü olarak verilmeye başlandı.
Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılında Osmanlı devletinin kalkınma çalışmalarında yer alan tünel projesi 137 yıl sonra gerçekleşmiş oldu.
Ovit projesi, Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti'nin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi.
Kazma ve küreklerle yol yapımının başlanan bölgeye Rizeliler gruplar halinde gönderildi. Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi ise, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.
11 Kasım 2016 tarihinde Başbakan Binali Yıldırım'ın katıldığı törenle Ovit tünelinde ışık göründü töreni yapıldı. Ovit Dağı geçidinde yapımı tamamlanan 14. 3 kilometrelik Ovit Tüneli, Türkiye'nin en uzun, dünyanın 3'üncü uzun çift tüplü tüneli oldu.
OVİT DAĞI KAPANDI, TÜNEL AÇILDI
Ovit Dağı geçidi dün gece başlayan kar yağışı ile ulaşıma kapandı. Bölgede yolun ulaşıma kapanmasıyla birlikte aydınlatma ve mekanik aksamlarının yapımı süren Ovit Tüneli'nde tek tüpte ulaşım kontrollü olarak verilmeye başlandı.
Tünelin giriş kotu 2054, çıkış kotu ise 2260 metre oldu. 412 milyon 366 bin liraya mal olan Ovit Tüneli ile Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısaldı ve 12 ay boyuna kesintisiz ulaşım sağlanmış oldu.
İHA'nın haberine göre, Hakkari'yi Van'a bağlayan keskin ve zorlu virajlarıyla özellikle kış mevsiminde çok sayıda ölümlü trafik kazasına neden olan 2730 rakımlı Güzeldere Geçidi'ne yapılan tünel çalışmaları aralıksız devam ediyor.
Şantiye Şefi Refik Ören. 2014 yılında yapımına başlanan tünelin her birinin yaklaşık 3 bin 300 metre uzunluğunda olduğunu söyledi. Ören, "Şu ana kadar bin 800 metre üst yarık ve bin 600 metre alt yarık ilerlemesi sağlanmıştır.
KOP TÜNELİ'NİN YÜZDE 46'SI TAMAM
Öte yandan, Tarihi İpek Yolu güzergahında yer alan, Karadeniz'den Doğu Anadolu'ya açılan yolların en önemli geçit noktasında bulunan Kop Dağı'nda yapımı süren tüneldeki kazı işleminin yüzde 46'sı tamamlandı.
Erzurum-Bayburt karayolu güzergahındaki 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı'nda yapımı devam eden ve Doğu Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak olan Kop Tüneli, tamamlandığında hem bölgedeki ticarete hem de turizmin gelişmesine önemli katkı sağlayacak.
Temeli Başbakan Binali Yıldırım'ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olduğu dönemde atılan ve yapımına 5 yıl önce başlanan çift tüplü tünel, 13 bin metre uzunluğunda olacak.
Halen süren çalışmalar sonucu delme işleminin yüzde 46'sı bitirilen tünelde, 6 bin 20 metrelik kazı ve destekleme işlemi yapıldı. Hizmete girmesinin ardından Gürbulak Sınır Kapısı'yla yol ağını güçlendirecek ve kesintisiz ulaşımla liman ticaretinin yanı sıra turizme kolaylık sağlayacak Kop Tüneli, seyahat süresini kısaltarak sürücülere rahat nefes aldıracak.